עו"ד איתי סהר המתמודד לראשות עיריית אשקלון פנה לשר החינוך נפתלי בנט בשם וועד הפעולה של שכונת אגמים המוחה על כך שבשכונה החדשה לא הוקם עד היום בית ספר ממלכתי ועל מחסור בגני ילדים. ביום ד' הקרוב בשעה 18:30 יצטרף סהר לכנס המחאה של ועד הפעולה בשכונת אגמים

איתי סהר (צילום: ראובן קפוצינסקי)
איתי סהר (צילום: ראובן קפוצינסקי)

במכתב רשמי לשר החינוך נפתלי בנט תחת הכותרת "משבר חינוך צפוי באשקלון – שכונת אגמים המתפתחת" כתב סהר, בעקבות פניות שהגיעו אליו מצד וועד הפעולה בשכונת אגמים:

"עיריית אשקלון לא נערכה ואינה נערכת לספק שירותים ציבוריים ברמה נאותה לתושבי שכונת האגמים הגדלה במהירות. הקהילה סובלת מחוסר בתשתיות, בכלל זה חוסר במוסדות חינוך, שירותי דת (אין בית כנסת), מדרכות ועוד. תושבי השכונה הקימו וועד פעולה בנושא ופנו אל העיריה מספר פעמים אך הם מתקשים לקבל תשובות. במהלך המגעים עם הערייה עלה כי בשכונה המצויה בתנופת פיתוח – אין איסוף נתונים ואין ניתוח ותכנון אסטרטגי של הצרכים הצפויים כתוצאה מהאכלוס המואץ, בנושאי חינוך ובנושאים נוספים."

"השכונה סובלת מחוסר בגני ילדים כעת והמצב צפוי להחמיר. גני הילדים הפעילים בה מצויים, על פי הידוע לוועד, בתפוסה מלאה, לגילאי 3 ישנו גן אחד ואחד יפתח בשנה"ל הקרובה וכך גם לגילאי 3-4. לגילאי 4-5 קיימים שני גנים ושניים יפתחו בשנה"ל הקרובה. בירורים שנערכו מול העירייה העלו כי מעבר לארבעת כיתות הגן הללו לא מתוכננת הקמת כיתות גן נוספות. לוועד הפעולה ידוע על למעלה משישים משפחות שכבר עתה מודאגות בקשר לרישום לגני הילדים בשנה"ל הקרבה. זאת מבלי להביא בחשבון את מאות המשפחות שצפויות להצטרף לאגמים ככל שפיתוח השכונה ואכלוסה ימשכו." מוסיף סהר.

"בנוסף, נכון למועד זה בשכונה לא פועל בית ספר יסודי ממלכתי. בשנת הלימודים הקרובה יפתח בית ספר יסודי ממלכתי דתי והדבר מבורך, אולם אין בכך מענה מלא על צרכי הקהילה. הצעות שהועלו להקצאת כיתות לחינוך הממלכתי לצד הממ"ד לא זכו לאוזן קשבת.

בשל האמור ובשל הקושי של חברי וועד הפעולה להשיג מענה ושיתוף פעולה מגורמי העיריה, ומתוך רצון להביא את המצב לידי פתרון ולגבש התייחסות רצינית וארוכת טווח לפערי התשתיות בשכונה בכלל ובתחום החינוך בפרט, בטרם יהיה מאוחר, אנו פונים אליך בבקשה להתערבותך המהירה לכך שלמשפחות החילוניות בשכונת האגמים יימצא בדחיפות פיתרון חינוכי ממלכתי לילדיהן." כתב סהר לשר החינוך.