השבוע, בפעם הרביעית ברציפות, הגיש משרד החינוך בקשה לדחיית מועד הדיון בבג"צ בנושא פתיחת אזורי רישום ומימון הסעות לביה"ס בעקבות עתירה של אגף החינוך במועצה האזורית חוף הכרמל, בראשות סגן ראש המועצה ומחזיק תיק החינוך, אורן עוזרד. לדברי עוזרד "זה הולך ומתברר כנסיון להתחמק ולהרוויח זמן. נראה שלמשרד החינוך אין תשובה טובה לבקשה המוצדקת שלנו ולנימוקים כבדי המשקל שהעלנו", כתב עוזרד לתושבים בפוסט בפייסבוק

אורן עוזרד סגן ראש מועצת חוף הכרמל(צילום: יח"צ)
אורן עוזרד סגן ראש מועצת חוף הכרמל(צילום: יח"צ)

"כאחראי על תיק החינוך במועצת חוף הכרמל אני מנהל מאבק נחוש לפתיחת אזורי הרישום לבתי הספר התיכונים, כדי שכל ילד (והוריו) יוכלו לבחור את התיכון בו הוא מעוניין ללמוד". כתב עוזרד בפוסט שפרסם לתושבים בפייסבוק, "לפני כחצי שנה הגשנו עתירה לבג"צ נגד משרד החינוך בבקשה להורות לו לממן את ההסעות לתלמידים בין אזורי הרישום ובכך לאפשר את פתיחת אזורי הרישום. לצערי נראה שלמשרד החינוך אין תשובה טובה לבקשה המוצדקת שלנו ולנימוקים כבדי המשקל שהעלנו: המשרד שוב ביקש דחייה במתן תשובות לבג"צ, זו הפעם הרביעית ברציפות!"

"זה הולך ומתברר כנסיון להתחמק ולהרוויח זמן. ב-1 לספטמבר תיפתח שנת הלימודים הבאה. הרישום לשנת הלימודים כבר החל, ותלמידים והורים רבים מבקשים ולוחצים עלינו, בצדק, לסייע להם להירשם לבית הספר שבו הם חפצים ללמוד. רבים מהם רוצים ללמוד מחוץ לאזור הרישום שלהם, בין אם מסיבות כלכליות וחברתיות ובין אם כדי להיות יחד עם חבריהם. גם טובת בתי הספר היא שאזורי הרישום ייפתחו בפועל כדי להתפתח ולבנות לעצמם תוכנית ייחודית ומגמות מיוחדות שימשכו תלמידים שמתעניינים בכך. אבל כל התהליכים המבורכים הללו תקועים כי משרד החינוך מושך את הזמן ואינו עונה לשאלותיו של בית הדין הגבוה לצדק. אמשיך ללחוץ ולעמוד על טובתם של ילדי חוף הכרמל, ובכך כל אחד מכם יכול לסייע – הקדישו דקה לחתימה (בקישור) על העצומה לשר החינוך בנט בנושא https://www.atzuma.co.il/hcrml ", סיכם עוזרד.

כזכור, לפני כחודשיים פתח אגף החינוך במועצה האזורית חוף הכרמל, בראשות סגן ראש המועצה ומחזיק תיק החינוך, אורן עוזרד, במאבק כדי לקבל ממשרד החינוך את מלוא תקציבי הסעות התלמידים ובכך לאפשר לתלמידים גמישות בבחירת בתי הספר התיכוניים בהם הם ילמדו. במסגרת זו, פנה עוזרד במכתב לשר החינוך, נפתלי בנט, בעקבותיו אף התקיים דיון בנושא בועדת החינוך ובמקביל הוגשה עתירה לבג"צ, בעקבות בקשות הדחיה החוזרות של ועדת החינוך, טרם התקיים דיון בבג"צ בנושא העתירה.