בעקבות פסק דין שהתקבל מבית המשפט, פונתה פלישה לאדמות המדינה של מפעל באזור התעשייה של שדרות. הפינוי בוצע בחלקו על ידי הפולש עצמו ובחלקו ע"י רשות מקרקעי ישראל בליווי משטרתי. מדובר בעסק המפעיל משאיות ומנופים, אשר פלש לקרקע בשטח של כ- 2 דונם באזור התעשייה של שדרות, מיקם על הקרקע מספר מבנים ומכולות ואף גידר אותה – כל זאת למרות שהקרקע מעולם לא הוקצתה לו ע"י רמ"י. בעקבות זאת פתחה נגדו רשות מקרקעי ישראל בתביעה משפטית  שהסתיימה בביצוע הפינוי

כלים
פינוי  (צילום: רשות מקרקעי ישראל)
פינוי (צילום: רשות מקרקעי ישראל)

מפקחי רשות מקרקעי ישראל, בסיוע ההוצאה לפועל, פינו פלישה לאדמות המדינה ברח' רומא באיזור התעשייה בשדרות. מסיג הגבול, בעל עסק להפעלת משאיות ומנופים, השתמש בקרקע הציבורית המיועדת לתעשייה, בשטח של כ-2 דונם, גידר אותה למטרותיו האישיות והעסקיות והציב בשטח מספר מבנים ומכולות לצורך תפעול עסקיו – כל זאת, ללא היתר ובניגוד לחוק ומבלי שהקרקע הוקצתה לשימושו. למרות התראות חוזרות ונישנות של מפקחי רשות מקרקעי ישראל, הוא נמנע מלפנות את הקרקע, כאשר הוא גוזר רווחים לכיסו על חשבון הקרקע הציבורית מבלי לשלם תמורתה ובניגוד לחוק.

מאחר והפולש לא פינה את הקרקע כפי שנדרש, פתחה רשות מקרקעי ישראל בתביעה משפטית כנגדו, בדרישה לפינויו מהקרקע. בעקבות התביעה, התקבל פסק הדין שקבע כי על הפולש לפנות את השטח בעצמו, להשיבו לקדמותו ולידי רשות מקרקעי ישראל.

במסגרת הליך הוצאה לפועל, בעקבות פסק הדין, התברר כי הפולש פינה את הקרקע חלקית בלבד – הוא פינה מהשטח את המיבנים אותם הציב אך השאיר מאחוריו את רצפת הבטון, הגדר והשער ופסולת רבה. לפיכך, הגיעו  המפקחים למקום עם ציוד מכני הנדסי, תפסו חזקה בקרקע, הסירו את רצפת הבטון והגדר, השיבו את הקרקע לקדמותה ולידי הציבור והציבו במקום שילוט המתריע מפני פלישות. הקרקע גודרה למניעת פלישות חוזרות. השטח יועבר לשיווק לתעשייה ע"י הרשות.

"אזור התעשייה של שדרות הוא אזור בעל ביקוש גבוה במיוחד שכמעט לא ניתן לאתר בו יותר שטחים פנויים עבור מפעלים המחוללים תעסוקה באיזור. מסיג הגבול שהשתלט על הקרקע הציבורית כדי לגרוף רווחים לכיסו על חשבון הציבור, המשיך להחזיק בה באופן בלתי חוקי תקופה ארוכה, ומנע בכך את שיווק הקרקע לתעשייה בדרך חוקית. מפקחי החטיבה לשמירת הקרקע ברמ"י, הפועלים במטרה להגן על קרקעות הציבור, עמדו על ביצוע פסק הדין ופינו את הקרקע, כעת הקרקע תשווק ע"י הרשות למפעל שיספק מקומות עבודה לתושבי שדרות והנגב. מפקחי רשות מקרקעי ישראל ימשיכו לשמור על קרקעות המדינה מפני פולשים לטובת הציבור כולו", אמר אילן ישורון, מנהל מרחב דרום בחטיבה לשמירת הקרקע ברשות מקרקעי ישראל.