מאז ומתמיד תכשיטים מעוצבים היו פריט מאוד פופולארי, במיוחד בקרב נשים אך עם השנים, גם גברים החלו להתחבר אליהם וכיום אנחנו יכולים למצוא מגוון תכשיטים שמיועדים באופן ספציפי עבורם.

כלים
תכשיטים מעוצבים
תכשיטים מעוצבים

 

עם הזמן עולה השאלה, איזה סגנון של עיצוב תכשיטים עדיף, מה מתקבל ונראה יותר טוב, ולא פחות חשוב, האם כשאנחנו רוכשים תכשיטים מעוצבים, אנחנו צריכים לחפש עיצוב כללי, רגיל או שמה לחפש אחר מעצבים שמבצעים הזמנות של תכשיטים בעיצוב אישי.

לפני שנסביר מה יותר טוב, מה עדיף, נסביר בקצרה מה ההבדל בין השניים. אנחנו יכולים להיכנס לחנות תכשיטים ולמצוא מגוון רחב של תכשיטים מעוצבים. למעשה כל תכשיט, בצורה כזו או אחרת, הוא מעוצב. אך ברוב החנויות וברוב המקרים, מדובר בעיצוב כללי, עיצוב על פי הטעם של המעצב. הוא יוצר קולקציות שונות, משווק אותן, וכל אחד אשר הקולקציה מוצאת חן בעינייו, יכול לקנות תכשיט כזה או אחר.

לעומת זאת, יש תכשיטים מעוצבים על פי הזמנה אישית. למשל, גבר רוצה לקנות לאישתו תכשיט מיוחד, יוצא דופן שאין עוד כדוגמתו? הרי שעליו להציג למעצב עיצוב מסוים, סקיצה מסוימת, והמעצב יבצע זאת עבורו. חשוב להבהיר, עיצוב על פי הזמנה אישית יכולה להתבסס על דברים רבים, למשל, על שמות או תמונות ילדים, אהדה לקבוצת כדורגל או כדורסל, מקצוע ועוד.

במה נבחר, תכשיטים מעוצבים בעיצוב רגיל או בעיצוב על פי הזמנה אישית?

עולה שאלה כמובן, במה עדיף לנו לבחור, תכשיטים בעיצוב אישי או תכשיטים מעוצבים רגיל? קיימים כמה נקודות הבדל בין השניים. לפני שנציג אותן חשוב להבהיר, שההבדל בעיצוב לא מלמד דבר על ההבדל באיכות התכשיט וביוקרה שלו. כלומר, אנחנו יכולים למצוא תכשיטים בעיצוב אישי מאוד יוקרתיים וכך גם תכשיטים מעוצבים רגיל.

כעת נענה על השאלה. מן הסתם, תכשיטים בהזמנה אישית, הם הרבה יותר מרשימים ומיוחדים, בוודאי שהם יוצאי דופן ביחס לתכשיטים מעוצבים רגיל. עם זאת, הם גם יקרים יותר, מאחר ומדובר בעיצוב שצריך להתבצע במיוחד עבורנו, עיצוב יוצא דופן, סביר להניח שיהיה יותר יקר לייצר אותם. בוודאי אם מדובר בעיצוב שהמעצב לא יכול לעשות איתו שום דבר לאחר מכן, כלומר הוא לא ירוויח כלום מהעיצוב שהוא עשה לנו אלא מזה שהוא מוכר לנו את התכשיט שעיצב עבורנו.

לעומת זאת, תכשיטים מעוצבים רגיל, הם זולים יותר אך צריך להודות שהם גם פחות מיוחדים. אין שום ייחוד בתכשיט שלא עוצב במיוחד בשבילנו, אלא נמכר בחנויות על פי פס ייצור, וכמו שאנחנו קנינו אותו, גם אחרים עשו כך.

לכן, אנחנו צריכים לשאול את עצמנו, לשם מה אנחנו רוכשים תכשיטים מעוצבים, עבור מי, וכמה כסף אנחנו מוכנים להשקיע ברכישת תכשיט שכזה והאם זה משתלם לנו.