אם היינו צריכים לחלק את עולם השערים לשתי קבוצות, אז בקבוצה הראשונה היינו מוצאים שערים חשמליים ובקבוצה השנייה את כל השאר. אך בעוד שהקבוצה הראשונה, גדלה כל הזמן, הקבוצה השני רק קטנה עם הזמן, כלומר, נעשה בה פחות שימוש מאשר בקבוצה הראשונה ומאשר בעבר.

כלים
שערים חשמליים
שערים חשמליים

 

ביותר ויותר מבנים אנחנו יכולים לשים לב שמותקנים היום שערים חשמליים. זה נכון הן למקרים של חניונים, זה נכון לגבי כניסה למבנים, שערים למחסנים, חצרות וגינות, ובעוד שורה ארוכה של מקומות ומבנים. באופן טבעי השימוש בשערים חשמליים גדל עם השנים, מאחר והיום הרבה יותר קל וזול לקנות אותם מאשר בעבר, וזה גם הרבה יותר נוח להשתמש בשער שכזה מאשר בשער שאיננו חשמלי ודורש פתיחה ידנית.

אם אנחנו משווים בין שני השערים, אז באופן טבעי, שערים חשמליים מקנים הרבה יותר הגנה ותחושת ביטחון מאשר שער רגיל. בעוד ששער רגיל כל אחד יכול לפתוח, הרי ששער חשמלי דורש שלט או כפתור מיוחד שיש ללחוץ עליו בשביל לפתוח אותו. זו הסיבה שאנחנו יכולים למצוא ביותר ויותר מקומות שימוש נרחב בשערים שכאלה.

מיד נסביר לאילו מבנים עדיף להתקין שערים חשמליים ומתי יהיה נכון יותר מצידנו להתקין אותם, אך לפני כן חשוב לומר, גם אם אנחנו בוחרים להתקין שערים שכאלה, אין זה אומר שאנחנו צריכים לוותר על מנגנוני אבטחה נוספים, בין אם זו אזעקה או מצלמות שמאפשרות לנו לתעד את אזור השער בצורה קרובה, כך שנוכל לראות מי עומד להיכנס ומי מנסה להיכנס ללא אישור.

מתי נתקין שערים חשמליים והיכן?

שערים חשמליים, עדיף תמיד להתקין באזורים רחבים, מקומות שמשתמשים בהם הרבה אנשים. תתארו לעצמכם חניון ציבורי, חניון של בית חולים או קניון. אם יהיה למקום שער לא חשמלי, סביר להניח שמי שאמור לשמור על המקום, יתעסק כל היום בלפתוח ולסגור את השער. לעומת זאת, אם השער חשמלי, יהיה קל יותר לפתוח ולסגור אותו.

שערים חשמליים מתאימים גם למבני מגורים, בין אם זה בנייני דירות ובין אם מדובר בבית פרטי, הרבה פעמים השער לא עובד בצורה יותר אפקטיבית הוא גם מעוצב בצורה הרבה יותר יפה, אז הוא יכול להתאים יותר למבנה מאשר שער רגיל.

צריך לומר שאנחנו נרצה להתקין שער חשמלי במקום בו נדרשת אבטחה אופטימאלית. מאחר ומאוד קשה לפרוץ שער קשה, בוודאי כשאנחנו עם רכב, אז יהיה נכון להתקין אותו במקומות שכאלה. אומנם גם שער אלומיניום רגיל זה לא פשוט לפרוץ, אך זה אפשרי, ולכן בבחירה שבין השניים, עדיף לנו לרכוש שער חשמלי ולהתקין אותו.

לסיום, שערים חשמליים יכולים להתאים להרבה יותר מקומות ובוודאי שהם יכולים להגן על המקום הרבה יותר מאשר שער רגיל.