מכירות הן הבסיס להצלחה של כל עסק. כדי להצליח אתם צריכים לדעת איך למכור. כל איש עסקים מצליח יאשש לכם את הטענה הזאת. הכל סובב סביב המכירות ואם אתם לא טובים במכירות, יהיה לכם מאוד קשה להצליח בעסקים.

 

לא הצלחנו לשכנע אתכם? דמיינו לרגע מה אתם מוכרים בכל רגע נתון. לא מדובר על העסק שלכם, על השירות או המידע שאתם מציעים. מדובר על עצמכם. כל אחד ואחד ממכם צריכים למכור את עצמכם כמעט בכל נקודה, במיוחד אם אתם רוצים להצליח ולהתקדם:

אתם צריכים למכור למוסד הלימודים שלכם למה דווקא אתם תתאימו להם ולא המועמד השני אתם צריכים למכור את הכישורים שלכם למעסיק פוטנציאלי בכדי לקבל עבודה טובה אתם צריכים למכור לבן/בת הזוג הפוטנציאלים שלכם למה הם צריכים להיות דווקא אתכם אתם צריכים למכור להורים שלכם למה הם צריכים לתת לכם דמי כיס אתם צריכים למכור לבנק שלכם למה הוא צריך לתת לכם משכנתא או הלוואה לעסק אתם צריכים לכור לבעל הבית שלכם למה אתם תהיו דיירים טובים

כפי שכבר אמרנו.. המכירה היא הכל!

הסוד להצלחה

אם המכירות הן הבסיס להצלחה בעסקים, מה הם הסודות להצליח במכירות? ביסודו של כל עסק, יש חמישה כללים בסיסיים שאתם צריכים לוודא שמתקיימים.  מכירה טובה לא מבוססת אך ורק על הצעה שאי אפשר לעמוד בפניה. כן, אתם צריכים גם את זה... אבל, יחד עם זה ישנם עוד כמה דברים שצריכים לקרות בכדי שתצליחו למכור.

אמנם יש עשרות, אם לא מאות, של סודות להצלחה, אך ישנם חמישה כללים שאם שיעזרו לכם לנווט את דרככם להצלחה בטווח הארוך. לא בטווח הקצר. זכרו! היו עקביים בגישה שלכם. זה לא עניין של היסוס או ויתור או תירוצים. זה על להישאר על ישר וצר.

1. צרו משהו בעל ערך אמיתי

משהו עם ערך זה אבן הפינה להצלחה. עצרו שנייה וחישבו על זה, האנשים העשירים ביותר בעולם יצרו ומכרו משהו עם  ערך מוסף. לא מאמינים? לפני שרוב החברות המצליחות בעולם עשו את השקל הראשון שלהן, הן הוסיפו ערך מוסף. פייסבוק חיברה את העולם באמצעות רשת חברתית מסיבית. Google סיפקה את תוצאות החיפוש המדויקות ביותר, לפני שאי פעם אפשרה לך להציג מודעה. וכולי.

אם תשימו את עצמכם ואת הצרכים שלכם לפני הלקוח – תפסידו. כל מה שאתם מוכרים, מייצרים או אפילו חולמים עליו – תעשו את זה שהלקוח וצרכיו עומדים לנגד עיניכם. או במילים אחרות צרו משהו בעל ערך אמיתי עבורם הביאו להם את הבשורה.

2. שפרו את החיים של האחר

זה לא מספיק שאתם צריכים למכור ערך מוסף ואמיתי, אלא אתם צריכים לחשוב על דרכים בהם אתם יכולים לשפר את החיים של אחרים, עם המוצר/ שירות אות אתם מוכרים.

זה לא אומר שאתם לא יכולים להרוויח. זה פשוט אומר שאתם צריכים להתמקד בראש ובראשונה באיך לשפר את החיים  של הצרכן שלכם – זה המפתח והסוד להצלחה. אם תשימו את הדגש על זה תראו את העסק שלכם צומח באופן עקבי למקומות שלא חשבתם שאפשריים.

3. תהיו ישרים והוגנים

אף אחד לא אוהב רמאים ונוכלים. אתם לא יכולים למכור הכל. אל תהיו מאותם האנשים שאנשים לא מעוניינים לדבר איתו, דוגמת המוכר תעב הבצע  במגרש המכוניות המשומשות או המוכרת הזועפת בחנות הבגדים. אל תהיו כאלו. אם אתם באמת רוצים להצליח תהיו ישרים והוגנים.

אל תטענו טענות ודברים לא מציאותיים. אנשים יכולים לראות את השקר במקום. במקום זאת, היו כנים לגבי מה המוצר או השירות יעשה. תשתמשו בביקורות אמיתיות של אנשים שכבר התנסו במה שאתם מוכרים או מציעים.

בין אם הקהל שלכם צעיר או מבוגר, כולם יכולים לדעת מתי אתם לא אומרים את האמת, אנשים לא טיפשים, אז אל תנצלו אותם ואל תנסו למכור משהו שהוא לא נכון. גם אם תצליחו פעם או פעמיים – זה לא שווה את זה וזה עלול לפגוש אתכם בהמשך.

4. שימו פוקוס על החיוביות

זה נכון שאתם לא צריכים לרצות כל הזמן את כולם, אך אתם צריכים תמיד להיות בגישה חיובית, במילים אחרות – אל תחשבו מחשבות שליליות. נכון, זה קשה אבל הזה הכרחי.

יש לנו למעלה מ- 60,000 מחשבות ביום, שרובם קורות ונמצאות בתת המודע שלנו. אם לא תמקדו את עצמכם ותהיו פוזיטיביים – אתם תרגישו כאילו אתם לא בשליטה. ואי אפשר לבצע מכירות שזה הלך הרוח בו אתם נמצאים.

זכרו – אתם לא יכולים להתקדם קדימה בזמן שאתם כל הזמן מתמקדים כמה כואב וקשה במקום להתמקד בתוצאות החיוביות של הדרך אותה עשיתם.  לבנות עסק זה קשה, אבל זה הופך להיות נסבל  וקל יותר עם שומרים על אופטימיות ועל חשיבה חיובית.

5. תשמרו על הכלל של 80-20

כלל ה- 80-20 קובע כי 80 אחוזים מהתוצאות מגיעים מ- 20 אחוזים של המאמצים. במכירות, משמעות הדבר היא כי 80 אחוזים מהמכירות מגיעים מ -20 אחוזים מהלקוחות. זה גם אומר שבתוך אותם 20 אחוזים של המאמצים, הכלל של ה- 80-20 גם כן חל, המשמעות של זה: כמות קטנה של מאמצים (20) מובילה לכמות גדולה של תוצאות (80).

שימו דגש על זה. מצאו היכן ואילו מאמצים מפיקים עבורכם את התוצאות הכי גדולות. להצליח זה לא אומר שאתם צריכים לעבוד ימים כלילות או להיות זה שעוזב אחרון את המשרד. שם המשחק הוא פרודוקטיביות – אם אתם יודעים מה עובד – פשוט תמצו את זה.

העסק לא יעבוד אם תשחקו את עצמכם למוות, תעבדו ימים כלילות ובאופן קבוע תהיו אלו שיעזבו אחרונים את המשרד. שם המשחק הוא פרודוקטיביות. אם אתה יכול למצוא מה עובד, אתה יכול לסדר את זה. תחשוב 4 שעות עבודה בשבוע ולא 18 שעות ביממה.

הסוד להצלחה טמון במציאת המאמץ הנדרש להפקת התוצאות המרביות ולהכפיל את זה. זו הדרך הנכונה והבריאה לגרום לעסק שלכם להצליח ולשגשג.

יש לכם שאלות בנושא? רוצים גם לגרום לעסק שלכם לשגשג ולהצליח? קורס יזמות עסקית של בית הספר ליזמות עסקית הוא כל מה שיזמים לעתיד כמוכם צריכים.  היכנסו לפרטים נוספים.