מהו החזר מס? מתי תוכל לדעת אם מגיע לך כסף חזרה בגין תשלומי המס להם אתה נדרש? מהו טופס החזר מס לשכירים וכיצד תוכל לממש את זכאותך לקבלת החזר מס? כל מה שרצית לדעת על החזרי מס בכתבה שלפניך.

כלים

 על פי פקודת מס הכנסה המונהגת בישראל, כל עובד שכיר ו/או עצמאי זכאי לקבלת החזר מס במקרים בהם הוא נדרש לשלם לרשות המסים תשלומי מס הכנסה בסכומים הגבוהים מאילו אותם הוא היה אמור לשלם בפועל.

מהו למעשה החזר מס וכיצד הוא מתבצע?

החזר מס הינו סכום כסף לו תהיו זכאים במידה ובבירור שייערך בעניין תשלומי המס אותם שילמתם לאורך שנת המס יעלה כי גובה המס אשר שולם היה גבוה מהסכום אותו נדרשתם לשלם וזאת בהתאם לגובה ההכנסות החייבות במס לאורך שנת מס שבגינה הגשתם בקשה מקדימה להחזר. תשלום ההחזר מועבר על ידי רשות המסים ישירות לחשבון העובר ושב הפרטי שלכם. במידה והינכם זכאים לקבלת החזר, התשלום חייב להופיע בחשבונכם תוך 90 יום מיום הגשת הבקשה ובכל אותם מקרים בהם התשלום נדחה או מעוכב על ידי רשות המסים הוא יכלול גם תוספת ריבית עבור תקופת העיכוב.

 tt1 14608

את הבדיקה לזכאותכם להחזרי מס תוכלו לבצע באופן רטרואקטיבי בהתייחס כל אחת משנות המס במהלך 6 שנים אחרונות מיום הגשת הבקשה לבדיקת זכאותכם. חשוב לדעת שעבור כל אחת מהשנים לגביהן אתם מבקשים את תשלום ההחזר תדרשו להגיש את האישורים הרלוונטיים המתייחסים לאותה שנה.

הפער העלול להיווצר בין תשלומי המס אותם שילמתם בפועל לאורך שנת המס לבין התשלום אותו הייתם אמורים לשלם ממספר סיבות שונות הקשורות בין היתר לכל אחד מהנושאים הבאים: הפסקת עבודה או החלפת מקום עבודה לאורך שנת המס, קבלת דמי לידה במהלך חופשת לידה לאורך שנה המס, קבלת דמי אבטלה לאורך שנת המס, סיום לימודים אקדמאיים, מעבר ל/מגורים ב-יישוב ספר המקנה לתושביו נקודות זיכוי מס, שינוי כזה או אחר במצבכם האישי (נישואין, גירושין, פטירת בן/בת זוג) ומצבים נוספים במסגרתם אתם שכירים הזכאים לקבל החזר מס אף על פי שהתשלום אותו שילמתם לאורך שנת המס תואם גובה המס הנדרש בהתאם לגובה הכנסותיכם.

בדיקת הזכאות לקבלת תשלום עבור החזרי מס נערך על ידי פקיד שומה באזור מגורכם וזאת לאחר שהגשתם למשרדי רשות המסים את כל הטפסים הרלוונטיים לצורך בדיקת זכאותכם לקבלת תשלומי ההחזר. טפסים אלו כוללים בין היתר טופס 106 מטעם מעסיק וכל טופס אחר הרלוונטי גם לסיבה בגינה אתם מגישים את הבקשה.

שימו לב: עובד שכיר שחישובי המס שנערכו עבורו על ידי המעסיק הישיר היו שגויים, יוכל לקבל החזר מס באמצעות המעסיק בתלוש השכר וזאת במקרים בהם שנת המס לגביה ההחזר רלוונטי טרם הסתיימה וכל זאת ללא צורך בהגשת בקשה להחזר.

לבדיקת החזר מס מהירה ב30 שניות לחצו כאן

 tt2 0c873

בדיקת זכאות מהירה אונליין

כיום, תוכלו לבחון את זכאותכם באמצעות מחשבון שלטונות המס הפועל באתר רשות המסים ובאמצעותו תוכלו לקבל אינדיקציה ראשונית לגבי תשלום המס לו אתם נדרשים בהתאם לגובה הכנסותיכם ובהתאם לכל אחת מהסיבות אותן פירטנו למעלה. כמו כן, אחת מהדרכים המומלצות ביותר לצרכי מימוש זכאותכם לקבלת החזר מס היא באמצעות בדיקה יסודית ומקיפה הנערכת עבורכם על ידי יועץ מס או רואה חשבון המתמחה בנושא. בדיקה מקיפה זו אינה כרוכה בתשלום מקדים ברוב המקרים ובניגוד לשכר טרחה הנהוג אצל נותני שירות מקצועיים אחרים כגון עורך דין וכדומה, התשלום עבור שירותי הבדיקה ידרשו מכם רק לאחר קבלת ההחזר ובהתאם לגובה ההחזר לו אתם זכאים.

המאמר נכתב בחסות נתיבים פיננסים – מומחים בהחזרי מס לשכירים ועצמאיים

logo3 0dbf2