"כיום,  באמצעות בדיקות ייעודיות, כמו "פאונדיישן וואן" שמתבצעות בבוסטון ארה"ב, ניתן לזהות חלבונים ברקמת הגידול, ובחלבונים לזהות פגם, מוטציה. וברגע שיש לנו טיפול שמתאים לאותה המוטציה, ניתן לעכב ולפעמים גם להפסיק את צמיחת תאי הגידול הסרטניים", אומר ד"ר עבד אגבאריה מהיחידה האונקולוגית במרכז הרפואי בני ציון, שלדבריו, "במידה ונמצאת מוטאציה כזו, ניתן להתאים לחולה טיפול ביולוגי שמתבצע בביה"ח בני ציון. חשוב להדגיש כי טיפול ביולוגי משפיע רק על התאים הסרטניים ולכן, מזיק פחות למטופל"

כלים
בני ציון- דר עבד אגבאריה. צילום- אלבום פרטי
בני ציון- דר עבד אגבאריה. צילום- אלבום פרטי

 

"המדובר בדיקה חדשנית בשם בדיקת "פאונדיישן וואן" שמתבצעת בבוסטון ארה"ב ומחפשת אחר מוטציה גנטית בדגימה מהגידול הנלקחת מהמטופל, כאשר במידה ונמצאת מוטאציה כזו, ניתן להתאים לחולה טיפול ביולוגי שמתבצע בביה"ח בני ציון", אומר ד"ר עבד אגבאריה מהיחידה האונקולוגית במרכז הרפואי בני ציון,  המדגיש כי, "טיפול ביולוגי משפיע רק על התאים הסרטניים ולכן, מזיק פחות למטופל".

ד"ר עבד אגבאריה, מוסיף ואומר, "בעבר, טיפלנו בכל הגידולים הסרטניים באותה דרך, אך כיום באמצעות בדיקות ייעודיות, כמו ה"פאונדיישן וואן" ניתן לזהות חלבונים ברקמת הגידול, ובחלבונים לזהות פגם, מוטציה. בה בעת שיש לנו טיפול שמתאים לאותה המוטציה, ניתן לעכב ולפעמים גם להפסיק את צמיחת תאי הגידול הסרטניים."

ד"ר אגבאריה, מדגיש עוד,  "מטרתנו היום היא לתת טיפול ממוקד. סרטן הריאות הוא עשיר במוטציות ולכן, כדאי לבצע דגימה מהגידול, כאשר את אותה הדגימה אנו מבצעים בבית החולים בני ציון והיא נשלחת למעבדה ייעודית בבוסטון, ארה"ב. במידה וישנן מוטציות ועל סמך סוג המוטציה ניתן להמליץ על טיפולים ביולוגיים או אימונותרפיים במטופל שגם הם ניתנים מתבצעים בבית החולים"