הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה דרום אישרה היום (27.12.17) בישיבתה את החלטת אישור תכנית רשות מקרקעי ישראל בדימונה

הדמייה: דימונה  - מבט קרוב ממזרח
הדמייה: דימונה - מבט קרוב ממזרח

השכונה החדשה ממוקמת בחלק הצפון מזרחי של העיר דימונה ומונה כ- 2,800 יח"ד, היא מתווספת להמשך פיתוחה של העיר דימונה.

השכונה ממוקמת באזור עם איכותיות נופיות גבוהות, השטח שלה מאופיין בוואדיות עמוקים ומדרונות משופעים. הבינוי מרוכז ברום הרכס וזאת על מנת להמעיט את הפגיעה בשלוחות ולא לפגוע בערכי הנוף וזאת במגבלות הפיתוח והטופוגרפיה.

תמהיל הדירות כולל דירות בבנייה רוויה ודירות גן עם גינות פרטיות, כמו כן משולבים בתכנית מבני ציבור וחינוך בכללם בית ספר מקיף ויסודי הממוקמים מדרום לשכונה במגרש המיועד לקריית חינוך כלל עירונית ופארק מרכזי במרכז השכונה המעניק שטח פעילות לרווחת תושבי השכונה.

ייחודו של הבינוי המוצע הוא הענקת מבט לנוף רחוק לכל יח"ד בהיקף השכונה וליח"ד בפנים השכונה מבט נוף קרוב של שטחים ירוקים פתוחים.

המערכת התחבורתית והכבישים בשכונה הינם פתוחי קצוות, כך שניתן להמשיך את פיתוחם בעתיד בהתאם לצורכי הפיתוח והגידול באוכלוסיית העיר.

מתכנן התכנית הוא אדריכל אלי ארמון.

רפי אלמליח מנהל אגף בכיר ברשות מקרקעי ישראל ציין כי "מדובר בתכנית איכותית המוסיפה לעיר כ- 2800 יח"ד ומתווספת לתנופת הפיתוח בה מצויה דימונה כיום. התכנית מאפשרת איכויות מגורים בתמהיל מגוון, תשתיות ושטחי ציבור באופן שמצטרפים למארג הבנוי של העיר ויתרמו להמשך הליכי הפיתוח בה וחיזוקה. מברך על התכנית ועל שיתוף הפעולה המצוין בקידומה עם ראש העיר דימונה וצוותו המקצועי."