יום הולדת 18 אמנם אינו מציין התחלת עשור חדש, אבל מדובר באחת מנקודות הציון החשובות ביותר בחייהם של נער או נערה. זהו יום הולדת שבמידה רבה נחשב לסמלי, מייצג את המשך המעבר לבגרות ודורש חגיגה שמחה לכל המעורבים. לא מעט אנשים בוחרים בשנים האחרונות לציין את יום ההולדת באירוע שחורג מיום הולדת "רגיל", ויכולים לבחור לעשות זאת באולמות ובמקומות לאירועים הפזורים ברחבי ישראל.

כלים

 

אירוע לכל דבר ועניין

יום הולדת 18 עשוי לטשטש את הגבולות בין יום הולדת לבין אירוע משפחתי. כשבוחרים לקיים אותו באולם או בגן אירועים נהנים מהרבה מאד יתרונות. היתרון הראשון הוא שמקומות אלה יתחברו לחגיגיות של המאורע, תוך שהם מבטיחים שדרגת האיכות של האירוע תהיה ללא דופי. האירועים האלה מושכים אליהם קהל יעד צעיר (בני הכיתה של חתן או כלת השמחה) אבל גם מבוגרים, ומקומות מסורתיים לעריכת אירועים יכולים לדבר אל בני כל הגילאים.

אחת מגולות הכותרת של ימי הולדת 18 היא האטרקציות שנהוג להוסיף כיום כמעט לכל אירוע באשר הוא. במקרה הזה נהוג לבחור באטרקציות המתאימות הן למבוגרים והן לצעירים: למעשה, אם יש מאורע שבו מבוגרים יכולים להרגיש ילדים, הרי זה יום הולדת 18. גם האוכל יכול לפנות למכנה משותף רחב, כשהיתרון כאן הוא שאולמות וגני אירועים מורגלים בהגשת אוכל איכותי לקבוצה גדולה של אנשים. פלוס אחר הוא שבמקומות אלה כבר קיימת כל התשתית הנדרשת לעריכת אירועים, לרבות תאורה, הגברה, מסכים איכותיים (שיכולים לשמש לסרטוני הברכות המרגשים) ועוד.

אז איך מתחילים?

בהתאם לדגשים של יום הולדת מוצלח לציון 18 שנים, ארגון האירוע נחשב למורכב באופן יחסי. צריך לקבל הרבה מאד החלטות לאורך הדרך, והמרכזי בהם הוא המקום הספציפי שבוחרים על מנת לערוך בו את האירוע. רצוי שהמקום הזה יהיה נגיש, מה שיקל על האורחים להגיע, כשניתן לבחור במקומות שמעצם המהות שלהם מעוררים ציפיות לאירוע מוצלח או אפילו יוקרתי. המקום צריך להתאים כמו כפפה ליד למאפייני יום ההולדת, למשל מבחינת האופי שלו או מספר האורחים שהוא יכול להכיל.

בדומה לימי הולדת אחרים, גם כאן אפשר לארגן את האירוע עבור חתן או כלת השמחה בלי לערב אותם, כהפתעה מוחלטת. אופציה אחרת היא לשלב את הנער או את הנערה, כשבמקרה הזה מומלץ מאד לתת להם לבצע את ההחלטה הסופית ביחס לשאלות רבות. בכל מקרה, מומלץ שיהיו מספר אנשים שייקחו על עצמם את ארגון יום ההולדת בתיאום עם המקום הנבחר, אבל לא יותר מדי אנשים בו זמנית (מה שעלול להביא לבלבול או למחלוקות).