עיצוב מטבח צריך ויכול להיעשות כחלק בלתי נפרד מבנייתו ומשיפוצו. תכנון מושכל של המטבח על ציודו ואביזריו במחשה תחילה על ניצול מרבי ומיטבי של המתחם יאפשר לכם ליהנות ממטבח שימושי ויפה.

כלים

 

אתגר השיפוץ החסכוני העומד בפני מי שעבורם מטבח הוא לא רק המקום שבהו מכינים אוכל ואוכלים אותו אלא גם סביבת עבודה ומקום אירוח הוא גדול ואף תובעני. הוא מצריך לחשוב היטב הן בתוך הקופסה והן מחוץ לה, לגלות מקוריות ויצירתיות ו... להצליח להגשים את החלום על מטבח החלומות.

ניתן לשפץ ולשדרג את המטבח ולהפוך אותו למתחם שימושי ונעים, אפקטיבי ודקורטיבי

שילוש של גופי תאורה מגוונים- פלורסצנט, לדים, ספוטים, מנורות עומדות ועוד. העיקרון הוא לאפשר תאורה משתנה לכל נישה ופינה במטבח תוך ניצול מיטבי של עצמות עור משתנות. משטח עבודה גדול מספיק לנוחות המשתמשים בו. מיקום מיטבי של הכיריים לעומת הכיור, כדי שייווצר שטח גדול מספיק להכנת אוכל, להנחת כלים.

מי שרוצים לנצל חלק מהמטבח גם לאירוח יכולים להוסיף דלפק עם כיסאות וליצור מעין "בר". קל להעשיר ולהעצים את החזות של המטבח באמצעות אביזרי פרזול איכותיים שמאפשרים פתיחה וסגירה שקטות של ארונות ומגירות ומייפים אותם.

אם רוצים לחצוץ בין הסלון לבין המטבח באמצעות דלת- חשוב לבחור דלת דקורטיבית, עדיף שקופה, שתיצור תחושה של אחידות עיצובית וזרימה של אור בין המתחמים.

אותה הגברת בשינוי אדרת היא בכל זאת גברת אחרת... כך גם קירות הבית לאחר צביעתם.

צביעה מחדשת ומרעננת. צביעה משווה מראה נקי ואסתטי. ניתן לנצל את השיפוץ לשינוי צבע או מרקם ואף לחיפוי חלק מהקירות בחומרים שונים כגון קרמיקה או טפטים. ה

חלפת ריפודים מייתרת לא אחת את הצורך להחליף פרטי ריהוט. לדוגמה: במקום להחליף את מערכת הישיבה במטבח ניתן לחדש את ריפוד הכיסאות בחומר דוחה מים ועובש.

חשוב לייחד מחשבה- תחילה לפני השיפוץ, כדי שאפשר יהיה לנצל אותו באופן הטוב ביותר האפשרי להפיכת המטבח למקום שנעים לשהות בו, קל לנוע בו, נוח לעבוד בו ולארח בו.

אם תקציב לא מהווה מגבלה קשה עבורכם, שיפוץ המטבח מהווה הזדמנות להפוך (גם) אותו ל"חכם"- במירכאות ובלעדיהן; לאפשר לעצמכם לשלוט עליו באמצעות שלט רחוק ומערכת הפעלת חיישני בקרה המפקחת על מועדי הפעלת מכשירים וסגירתם, לרבות תנורים, תריסים, תאורה ועוד. 

יש בכך תרומה חשובה להפיכת המטבח לאזור נוחות.

שיפוץ חסכוני יכול להיעשות ללא שבירת קירות או בנייתם. ניתן לשנות את מראה המטבח שינוי ניכר על ידי שימת לב ודגש על שינוי פרטים ופריטים שונים בו. רצוי ומומלץ לעשות זאת על ידי שכירת שירותיה של מעצבת פנים שתשב אתכם, תאפיין ותגדיר צרכים, רצונות, טעמים והעדפות ותאפשר לכם להפיק ולמצות מהתקציב שאתם מייעדים לשיפוץ את המרב ואת המיטב.