כמעט מיליון ישראלים מחזיקים ברשותם דגם מסוים של אייפון. מדובר בכמעט שמינית מאוכלוסיית ישראל.

כלים

מכשירי אייפון, על דגמיהם השונים, נחשבים לפלאפונים פופולאריים כידוע, ומתחרים עם מכשירי גלאקסי של סמסונג על הבכורה בתחום הסמארטפונים, כאשר הם משאירים מאחוריהם לא מעט דגמים של חברות שונות, יפאניות, סיניות, קוריאניות ואחרות.

אחת השאלות שנתקלים בה לא מעט ישראלים שמחזיקים מכשירי אייפון היא, האם כאשר המכשיר מתקלקל לשלוח אותו אל מעבדה לתיקון אייפון או שמא עדיף להם לקנות מכשיר חדש. בימנו כשהאופציות לרכישה, בין אם בישראל ובין אם בחו"ל, הן נוחות וזולות, הן זה מפתיע שקיימת דילמה שכזו.

מעבדה לתיקון אייפון מסוגלת לבצע מספר רב של תיקונים במכשירים שהתקלקלו מסיבות שונות. בין אם זה החלפת כפתורים, החלפה או תיקון מסך, בטרייה, עדכון תוכנה, ועוד מגוון רחב של תיקונים שמכשירי אייפון, כמו מכשירים אחרים נדרשים להם מעת לעת.

מעבדה לתיקון אייפון מקצועית, מעסיקה אנשי מקצוע מובילים אשר עוברים הכשרות רבות בתחום, החל מהכשרות בתיקון מכשירים על פי מאפיינים של תקלות, דגמים וכמובן הם לומדים לעבוד עם מגוון רחב של מכשירים מסוגים שונים, כולל מכשירים אחרים של חברת אפל, כמו טבלטים למיניהם. במסגרת אותן הכשרות, מקבל הצוות את כל התנאים בשביל להעניק ללקוחות שלהם תיקון מקצועי ואיכותי אשר בזכותו יוכלו להשתמש במכשיר לאורך זמן.

תיקון או רכישה מחדש, זו השאלה

כאמור, אחת השאלות שלא מעט אנשים שמחזיקים מכשירי אייפון שואלים את עצמם, במקרה והמכשיר מתקלקל וניתן לתקן אותו, האם לשלוח אותו אל מעבדה לתיקון אייפון או לרכוש מכשיר חדש.

מן הסתם, אם המכשיר מתקלקל ואין אפשרות לתקן אותו אז אין ברירה וקונים חדש, אך אם יש אפשרות לתקן אותו, כאן עולות שאלות שונות שיש להתייחס אליהן.

ראשית, כלכלית האם זה משתלם. התשובה היא לא חד משמעית. אם מדובר על תיקון שכולל החלפת חלקים מסוימים, זה יכול להגיע למאות שקלים ואז ייתכן וניתן לרכוש מכשיר חדש, או אפילו מכשיר משומש במעבדה עצמה, במחיר זול יותר.

עם זאת, ייתכן מאוד שהעלות הכלכלית של התיקון היא מאוד נמוכה ומשתלמת, ולכן עדיף לתקן את המכשיר הישן ולא לרכוש במקומו מכשיר חדש שיכול לעלות אלפי שקלים.

שנית, עולה שאלה כמה זמן יחזיק המכשיר. צריך לומר, מכשירי סלולר היום לא מחזיקים כמו בעבר, בין אם בגלל שזו מדיניות מכוונת של החברות ובין אם בגלל שאפליקציות רבות בשלב מסוים, אינן מתאימות למכשירים ישנים. עם זאת, במידה והעלות הכלכלית של התיקון היא נמוכה, עדיף לשקול את האופציה של תיקון ולדחות את הרכישה ככל שניתן, על מנת לקנות דגם חדש במחיר נוח וזול יחסית.