אם אתם רוצים למגן כל מבנה נגד אש, חשוב שתדעו כי כיום באמצעות חברות המתמחות בתחום מיגון האש ניתן לבצע התקנה של כלל הציוד ומהערכות שיעזור לכם להתגונן נגד אש.

כלים

 

כיום רוב בתי העסק והמבנים הציבוריים הם כאלה שחובה להתקין בהן ציוד מסוגים שונים למיגון אש, לתכנן את המבנה בצורה בטוחה, וחשוב כי במבנה יהיו גם חדרי אש או קופסאות אש ומיגון שיכולות לסייע במקרים של שריפה.

בנוסף, כיום גם בבתים פרטיים נעשית התקנה של ציוד למיגון אש, וזאת בשל הרצון להימנע מאסונות לא רק במבנים ציבוריים אלא גם בסביבת המגורים.

אז איזה ציוד אש יש להתקין?

אם אתם רוצים להתקין ציוד לכיבוי אש במבנים מכל סוג חשוב להכיר את הציוד הבא:

ספרילנקרלים - התקנת ספרינקלרים מתבצעת ברוב בתי העסק ובמנים הציבוריים כאשר הספרינקלרים מותקנים בתוך התקרות, בזמן שבמבנה עצמו ישנם צינורות המחוברים לספרינקרלים ובכך מאפשרים יציאת מים אל תוך המבנה במקרה של עשן ואש. את הספרינקלרים מחברים לצינורות מים או לצינורות שמוציאים קצף שמאפשר השתלטות על מוקדי האש.

התקנת מערכות גילוי אש – מערכות לגילוי אש גם הן מותקנות על ידי המומחים ואנשי מקצוע בתחום כאשר את המערכת מתקינים באמצעות דריכה של חיישנים מיוחדים שנועדו לגלות אש. המערכות מתריעות על חלקיקי עשן בשניות ספורות ומתריעות את אנשי הביטחון וההצלה ברגעים של דליקה.

חדרי אש – התקנה והשמשת חדרי אש גם היא נעשית באמצעות אנשי מקצוע המתמחים בתחום. באמצעות חדרי אש ניתן לפנות בצורה מידית אל חדר האש שבו ציוד שנועד לכבות שריפות, ולהתמודד עם דליקות בצורה טובה ויעילה.

אז למה צריך לשים לב בהתקנה של ציוד נגד דליקות?

כאשר אתם מבצעים התקנת ספרינקלרים, מטפים, צינורות כיבוי, מתזים, קופסאות אש ועוד, יש לשים לב כי איש המקצוע מבצע תכנון מדויק של הציוד שמתאים גם לצרכי העסק. יש לוודא כי הציוד איכותי ועומד בכל התקנים של מכון התקנים הישראלי, יש לבדוק כי המערכות עוברות תחזוקה שנתית, ולבחור בחרה שיכולה לתת לכם שירות מהיר, בטוח ואיכותי עם אחריות על כלל השירותים שהיא מקנה.