בשנים האחרונות יותר ויותר אנשים דואגים לשיקום הפה, כאשר הם מודעים לכך שהחיוך שלהם מעיד על יופי, וכי חלק גדול מהמראה האסתטי נוצר באמצעות שיניים יפות ובריאות.

כלים

 

בשל כך ישנה פעולה חשובה לשיקום שיניים המתאימה לכל מי שסובל משיניים חסרות, שיניים לא בריאות, שיניים שנרקבו, או בעיות פה וחניכיים.

אבל כיצד נעשה שיקום שיניים?

כאשר מדברים על שיקום שיניים, בדרך כלל מתייחסים לשתלים שנועדו להשלים שיניים חסרות, או להשלים שיניים בכל הפה. תהליכי השתלת שיניים נעשים בדרך כלל בתהליך כירורגי שבו מעריך רופא השיניים את מספר השתלים שיש לבנות, מיקום השתלים הנכון, כמויות העצם המקוריות שנמצאות בחניכיים שאליהן ניתן להשתיל את השיניים, תוך בניית תכנית שבה תבנית מסודרת של שיניים והזמן שדרוש להליך.

מהלך שיקום השיניים

שיקום שינים על ידי שתלים נעשה לאחר בניית השיניים בהתאמה למטופל ולאחר מכך החזרה של השתלים את המיקום של השן שנעשית דרך החניכיים. הפעולה נחשבת ככזאת שלא כרוכה בסיבוכים, ולכן היא נעשית גם באמצעות הרדמה מקומית ובמקרים שונים גם בטיפול שיניים בהרדמה מלאה.

השתלת שיניים לצורך שיקום הפה מתבצעת על ידי בחירת הדרך להשתיל את השן, כאשר השתל מחודר דרך החניכיים או באמצעות השצלת שתל שבולט מהחניכיים. בכל מקרה, השיטה נבחרת בהתאמה לכמות העצם שיש למטופל, ומצב החניכיים של המטופל.

שיקום שיניים באופן נקודתי

מלבד השתלת השיניים, ישנן גם דרכים אחרות שבהן מתבצע שיקום שינים וזאת באמצעות שיקום שיניים בודדות.

שיקום מסוג זה נעשה על ידי כתרים שנבנים על גבי השן, באמצעות בניית גשר בין שיניים שקרובות אחת לשנייה, בניית שיניים תותבות שמצריכות שחזור לסתות, ועוד.

עם זאת חשוב לדעת כי שתלים נחשבים הדרך הטובה ביותר לשחזר ולשקם שיניים, כאשר כיום נעשית בניית שיניים באמצעות טכנולוגיות מתקדמות שמאפשרות שתלים שנראים טבעיים במיוחד, תוך שהטיפול אורך זמן קצר יותר מבעבר.

היתרונות של השתלת שיניים

להשתלת שיניים יתרונות רבים ביניהם:

  1. מראה טבעי.
  2. פתרון לכל בעיות השיניים.
  3. אפשרות להטבה באיכות החיים (אכילה נוחה יותר, שתייה ללא קושי, תיקון ליקוי בדיבור בעקבות שיניים שאינן בריאות, ועוד).
  4. חיוך מקסים ומראה אסתטי.
  5. טיפול מהיר ולא קשה במיוחד.

אז אם אתם מעוניינים בהשתלת שיניים, זה הזמן למצוא רופא שיניים בתל אביב, רופא שיניים בירושלים, בצפון בדורם או בכל מקום שאתם מתגוררים.