מסיג גבול בשם גיל מסטאי, תושב אדרת שבאיזור בית שמש, אשר פלש לשטח בגודל של כ-800 מ"ר הצמוד לביתו במושב, נטע עצים, הקים מסלעה, הרחיב את גינתו, פרס תשתית מים וחשמל ופינות ישיבה לשימושו האישי - ללא היתר ובניגוד לחוק, פונה ע"י מפקחי החטיבה לשמירה על הקרקע ברשות מקרקעי ישראל ובליווי שוטרים מתחנת בית שמש ומיחידת מג"ב

כלים
הרחיב חצרו באדרת-צילום רשות מקרקעי ישראל
הרחיב חצרו באדרת-צילום רשות מקרקעי ישראל

מבצע אכיפה של מפקחי החטיבה לשמירת הקרקע ברשות מקרקעי ישראל בסיוע שוטרים מתחנת בית שמש ושוטרי מג"ב, הסתיים בפינוי פלישה לאדמות הציבוריות. הפלישה, לקרקע המיועדת לחקלאות במושב אדרת, דרומית לבית שמש במועצה האזורית מטה יהודה, התגלתה במהלך הפעילות השוטפת שמקיימים מפקחי רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) לאיתור מסיגי גבול על אדמות המדינה. מסיג הגבול, תושב המושב, בשם גיל מסטאי, השתמש בקרקע הציבורית למטרותיו האישיות, ללא היתר ובניגוד לחוק, הרחיב את גינתו, נטע עצים, פרס תשתית חשמל ומים, הקים מסלעה ופינות ישיבה בשטח שלא הוקצה לשימושו.

לאחר איתור הפלישה, מסרו מפקחי רמ"י לפולש מסטאי התראה לפיה עליו לפנות את השטח, והבהירו לו כי הוא מבצע עבירה פלילית ואם לא יפנה את השטח כנדרש, הוא יפונה עפ"י החוק בליווי משטרה. מאחר ולא פינה את השטח, הוציאו נגדו מפקחי רמ"י צו סילוק פולשים המודיע לו כי עליו לפנות את הקרקע בתוך 30 יום ולא, יפונה על פי החוק.

בעקבות הצו פנה מסטאי והוציא צו מניעה מבית המשפט, בעקבות פנייתו לבית המשפט התקיים הליך משפטי בסופו בית המשפט קבע כי הוא פולש לאדמות הציבוריות ועליו לפנות את השטח והשיב את הצו לפינויו מהקרקע לתוקפו.

במקביל, הגישו מפקחי רשות מקרקעי ישראל תלונה בתחנת משטרת בית שמש כנגד הפולש. התלונה הוגשה בגין הסגת גבול במקרקעי ציבור, עבירה פלילית שדינה שנתיים מאסר בפועל.

מאחר והפולש לא ביצע את הפינוי כנדרש כפי שהוגדר לו בצו, הגיעו המפקחים למקום בליווי שוטרים מתחנת בית שמש ויחידת מג"ב ובליווי ציוד מכני והנדסי לפנותו. העצים, הצמחייה והסלעים פונו, ע"י המפקחים שתפסו חזקה בקרקע, השיבו את הקרקע למאגר הקרקעות הציבורי והציבו במקום שילוט המתריע מפני פלישות נוספות.

"שוב אנו נתקלים בפולש, עבריין קרקע שניסה לקבוע עובדות בשטח ולהשתלט על אדמות ציבוריות שמעולם לא הוקצו לו אך הוא נתקל בנחישות המפקחים להגן על האדמות הציבוריות. לא רק שהפולש פונה ע"י מפקחי רמ"י בליווי המשטרה, כעת הוא גם יהיה חשוף לתביעות החזר עלויות שמגישה הרשות כנגד פולשים הנדרשים לשלם מכיסם את עלויות הפינוי ודמי השימוש הרטרואקטיביים בקרקע. מפקחי הרשות ימשיכו לפעול במסירות ולהגן במסגרת החוק על האדמות הציבוריות לטובת הציבור כולו", אומר יואב ששון, מנהל מרחב ירושלים בחטיבה לשמירת הקרקע ברשות מקרקעי ישראל.