כידוע, מריחת לק יוצרת דילמה דתית- טכנית בפני נשים מוסלמיות מאמינות שלרוב נאלצות לוותר מראש על השימוש בלק. "הלק הנושם" (BREATHABLE) שזכה לכינוי "מניקור האסלאם" הינו פיתוח חדש של יצרנית הלק האמריקאית Orly המספק מענה יצירתי שמרגש את נשות המגזר המוסלמי.

breathable
breathable

במשך שנים שנשים מוסלמיות מנועות בשל "בחארם" שבחלאל (הדין הדתי המוסלמי המבוסס על חוקי השריעה) מלהשתמש בלק לציפורניהן, שכן טקס הרחצה שקודם לתפילה דורש מגע של מים עם כל חלקי הגוף, ללא חוצצים, ועל כן נשים מוסלמיות מאמינות נדרשו עד כה להסיר את הלק מציפורניהן כדי לאפשר את הטקס לפני התפילה.

ארגון הנשים המוסלמיות הקים קול צעקה, ובחברת ORLY נדרכו לפתח פתרון ייחודי. כידוע, הלקים הקונבנציונאלים אטומים למים, מה שמהווה בעבור הנשים המוסלמיות הדתיות בעיה. המוסלמיות נדרשות להתפלל חמש פעמים ביום ובהתאמה הן נאלצות להסיר את הלק לפני כל טקס, או במקרה השכיח יותר - לשמור את משיחת הציפורניים לאירועים מיוחדים ונדירים.

בבסיס הפיתוח החדש של "הלק הנושם" שהציגה "אורלי" עמדה הדרישה להצליח ולפתח נוסחה מיוחדת שתאפשר למים לחדור את החומר של הלק – וכך פותחה פורמולה נטולת ריח המכילה פיגמנטים מינרלים וצבעניים טבעיים בלבד. הפיתוח משלב מינרל ייחודי "בנטונייט" שמו, המופק מכריית סלע העשיר במינרלים על בסיס הסודיום, כאשר המינרל בא במגע עם מים הוא הופך למעין ג`ל צמיגי שניתן למשוח אותו באופן נוח וקל על הציפורן והוא מאפשר כאמור מעבר של חמצן ולא אוטם את הציפורן באופן מוחלט.

עתה, שהושגה הטכנולוגיה הייחודית נפתרה למעשה הבעיה ההלכתית המוסלמית. כן, מכיוון שהלק הנושם חדיר לאדי חמצן הוא מאפשר לרחיצה להגיע לאצבעות גם בלי שהאישה תדרש להסיר את הלק, וככזה "הלק הנושם" מספק חופש מלא לאישה המוסלמית לקשט את אצבעותיה בשלל הצבעים שהיא רוצה בלי למנוע ממנה את השלמת "ההיטהרות", שלפני התפילה. אחרי אישור של מוסדות הסמכות הדתית, הושקה קולקצייה רחבה בת 36 גוונים שמתהדרים, כמיטב המסורת של התחום, בשמות משעשעים כמו "#MuslimGirlFire" ו-"What the Fatima".

https://www.halalpaint.com/

מחיר: 45 שקל, במכוני הטיפוח ברחבי הארץ.