שתי תכניות  שקודמו על ידי  רשות מקרקעי ישראל וכוללות תוספת של  כ- 1,600 יחידות דיור בשפרעם ו-3,000 יחידות דיור בתל השומר-רמת גן אושרו היום (ד'ׂׂ)  על ידי הוועדה הארצית לתכנון ולבנייה של מתחמים מועדפים לדיור (הותמ"ל) שבמינהל התכנון.

הדמיה ( קרדיט – יעד אדריכלים ומשרד גורדון אדריכלים, באדיבות רשות מקרקעי ישראל)
הדמיה ( קרדיט – יעד אדריכלים ומשרד גורדון אדריכלים, באדיבות רשות מקרקעי ישראל)

 

התכנית ברמת גן מספקת היצע גדול ואיכותי של יחידות דיור בלב איזור הביקוש והתכנית בשפרעם מציעה היקף נרחב של מגורים על אדמת מדינה וכוללת שיקום מחצבה וניצול חומרי גלם על ידי הקמת אזור תעשיה בשטחה, דבר שיחזק באופן משמעותי את חוסנה הכלכלי של שפרעם תוך מענה למצוקת הדיור בתחומה.

התכנית בשפרעם כוללת כ-1,600 יחידות דיור בבינוי מגוון בגובה של עד 9 קומות בבניה מדורגת, המשלבת גם חזיתות מסחריות וכן כ-150 יחידות דיור קטנות. בנוסף, התכנית מציעה תוספת של כ- 400,000 מ"ר לשטחי תעסוקה בשטח מחצבה שאינה בשימוש וזאת כדי לעודד את כלכלת העיר ומקומות תעסוקה חדשים לתושבי היישוב והסביבה. התכנית כוללת גם שטחים פתוחים, פארק ציבורי ושטחים למבני ציבור ומסחר אשר ישרתו את תושבי השכונה ואת כלל תושבי העיר וכן שטח של כ-15 דונם להקמת בית קברות, לאור מצוקת מקומות קבורה לתושבי העיר. התכנית קודמה ביוזמת רשות מקרקעי ישראל על ידי שני צוותי תכנון ממשרד יעד אדריכלים, משרד גורדון אדריכלים ומתכנני ערים.