כיצד ומדוע נולד האיסור על עישון חשיש ומריחואנה? את הסיפור המדהים הזה מספר הכלכלן הבכיר גלעד אלפר - חבר בוועדה המייעצת של שר האוצר כחלון, אנליסט בבית השקעות והמועמד המוביל בפריימריז של מפלגת "זהות" של משה פייגלין - בסרטון שפרסם ברשתות החברתיות, שהפך ללהיט רשת וכבר זכה לכ-190 צפיות בפייסבוק ועוד היד נטויה.

גלעד אלפר (צילום:יח"צ)
גלעד אלפר (צילום:יח"צ)

ביוטיוב:

ובפייסבוק:  

"קנאביס שימש כתרופה זולה ופופולרית למחלות רבות עד שנת 1937 (השנה שבה נאסר לשימוש בארה"ב)", מספר אלפר בסרטון המצליח, "כיצד הפך צמח בעל סגולות רפואיות שאינו גורם להתמכרות פיזית לחומר שהמדינה מגדירה כ'סם נרקוטי מסוכן' ומשליכה לכלא אנשים שצורכים אותו?"

"האיסור נגד קנאביס נולד במידה רבה בשל פקיד אחד בשם הארי אנסלינגר, ששימש כראש הסוכנות הפדרלית האמריקנית לענייני סמים, וניהל קמפיין שקרי שנועד לשכנע שהקנאביס מסוכן. ייתכן שמאחורי הקמפיין שלו עמד התיאבון הידוע של פקידים לתקציבים ולהשפעה: האיסור על קנאביס הביא לגידול משמעותי בסמכויות ובתקנים של הסוכנות".

"אנסלינגר הצליח לחבר את הקמפיין נגד הקנאביס לפחד מפני שחורים והיספאנים. הוא אמר דברים כמו: 'מריחואנה גורמת לאנשים כהים לחשוב שהם טובים כמו האדם הלבן' ו'מוזיקת הג'ז השטנית והמריחואנה גורמים לנשים לבנות לקיים יחסים עם שחורים".

אלפר גם דן בסרטון באפשרות שהאיסור על קנאביס נולד גם תחת לחצים של תעשיינים מענף הדפוס שהשקיעו בייצור נייר וחששו מתחרות עם מגדלי הקנאביס, המתאים גם לייצור נייר.

"מדהים לחשוב כמה חיים נהרסו בגלל שקרים של פוליטיקאים ופקידים, גזענות וקשרי הון שלטון", מסכם אלפר, "נשאר רק לתהות מדוע בשעה שמדינות מערביות מבטלות סוף סוף את האיסור על צריכת הקנאביס, מדינת ישראל משאירה אותו על כנו וממשיכה להשליך את הצרכנים לכלא".