חגי תשרי נגמרו והנה אנחנו כבר מתחילים להתכונן לחנוכה. זה לא קל, לא להורים שזה עתה הילדים שלהם בילו שבועיים בבית אם לא יותר ועוד מעט מחכים להם עוד שמונה ימים של חופשה ולא לכל מי שתיכנן לעשות דיאטה או לאכול נכון, אם חגי תשרי היו חגיגה לבטן, מיותר לציין שבחנוכה יש לא מעט מאכלים ומטעמים שיכולים לגרום לנו בקלות לעלות במשקל, שוב.

כלים

 

אז לפני שאנחנו נסביר כיצד אפשר לאכול בחנוכה ולהישאר בחיים, הרי שאנחנו צריכים לזכור, ישנם מתכונים לחנוכה שלא מחייבים אותנו, לא בעבודה קשה ולא בשימוש במרכיבי מזון שיכולים לגרום לנו לעלות במשקל. מדובר על מרכיבים רבים ושונים אשר עדיין יכולים להפוך את המאכלים המוכרים לטעימים מחד ומאידך, להרבה יותר בריאים.

חשוב להדגיש כאן נקודה משמעותית, כיום לשמחתנו יש לא מעט מקורות מידע עבור מתכונים לחנוכה. אנחנו לא צריכים להסתפק בספרים או תפריטים בעיתונים לשם כך, אנחנו יכולים ליהנות ממקורות נוספים שיכולים לחשוף אותנו למאכלים מסוגים וממקומות שונים. בין אם מדובר במקורות אינטרנט מגוונים, אתרים, פורומים ועוד. לכן כל מי שמחפש מתכונים לחנוכה, לא לחפש רחוק מדי, מספיק לגלוש באינטרנט ולקבל את כל המידע שאנחנו רוצים.

אילו מתכונים יכולים להתאים לחנוכה

מן הסתם, המאכלים המוכרים והידועים ביותר בחנוכה הם לביבות וסופגניות. מבחינת לביבות הרי שניתן ליצור בעצמו לביבות רגילות, גם לביבות ירק ומי שמעוניין בלביבות ללא ביצים וללא שום דבר מהחי, יכול תמיד להכין לביבות טבעוניות, למשל כאלה אשר עשויות חומוס. אנחנו יכולים למצוא דוגמאות שונות של לביבות כאלה בארוחות טבעוניות בבתי קפה ובמקומות אחרים.

דוגמאות נוספות ללביבות, הרי שניתן להכין מסלק, תפוח אדמה, קישואים, ועוד שורה ארוכה של ירקות ומרכיבים אחרים.

לגבי סופגניות, אז יש לנו כמובן אופציה לקנות את אותן סופגניות מוכרות ואהובות עם ריבה, ויש אפשרות לקנות סופגניות גדולות עם מרכיבים שונים, כמו שאפשר למצוא בלא מעט מקומות. מצד שני, אנחנו יכולים תמיד להכין סופגניות ביתיות ולהחליט כמה שמן להכניס (ואיזה), אילו מרכיבים לשים בתוך הסופגנייה (אם אנחנו רוצים שלא להשתמש במרכיבים ללא הרבה סוכר, אנחנו יכולים לשים ממרחים טבעיים) ועוד.

מי שבכל זאת מחפש סופגניות טעימות ומשמינות, יכול תמיד להכין סופגניות מרוקאיות, סיפנג', או סופגניות עם הרבה מרכיבים שונים, ולהתחיל את הדיאטה אחרי החג. תחליף אחר לסופגניות, שגם הוא מתוק ומלא בשמן, זה צ'ורוס הספרדי.

לפני סיום חשוב לומר, כל מה שאנחנו אוכלים בחנוכה אפשר ליהנות ממנו ולא לחשוש מהמשקל, אם אוכלים בכמות מידתית ונכונה. מן הסתם, אם אתם עושים פעילויות ספורטיבית אז מותר לכם פה ושם להתפנק, רק קחו בחשבון שזה יבוא על חשבון דברים אחרים שתצטרכו לוותר עליהם.