במסגרת האכיפה כנגד תופעת הפלישה למקרקעי ציבור והבנייה הבלתי חוקית בצפון נהרס מבנה בלתי חוקי שהוקם ע"י פולשים בלב יער אודם על שטח של כ-50 מ"ר, ללא היתר ובניגוד לחוק על קרקע שחלקה בבעלות קק"ל וחלקה שמורת טבע של רשות הטבע והגנים. הקרקע אמורה להיות פתוחה לציבור כולו ולשמש כריאה ירוקה ואזור לטיול ובילוי.

כלים
יער אודם ליד מסעדה (צילום: רשות מקרקעי ישראל)
יער אודם ליד מסעדה (צילום: רשות מקרקעי ישראל)

הפלישה לאדמות המדינה, בשטח של כ-50 מ"ר, אותרה במסגרת פעילות לאיתור עבירות מקרקעין של מפקחי רשות מקרקעי ישראל והסיירת הירוקה, אשר גילו כי פולשים שזהותם אינה ידועה, ככל הנראה צעירים המתגוררים בסביבה, השתלטו על האדמות הציבוריות ביער והקימו על הקרקע מבנה ששימש אותם כפינת בילוי.

מפקחי רמ"י, סיירת הירוקה ורשות הטבע והגנים, תלו התראה על המבנה שהוקם בניגוד לחוק, המתריאה בפולשים כי עליהם לפנותו, אחרת יהיו חשופים לתביעות פליליות וכספיות המוגשות ע"י רשות מקרקעי ישראל נגד הפולשים לאדמות מדינה.

מאחר והפולשים לא פינו את המבנה כנדרש בהתראה, הגיעו המפקחים בליווי ציוד מכני והנדסי והרסו את המבנה. ההריסות פונו לאתר מורשה, הקרקע הושבה לקדמותה ולמאגר הקרקעות הציבורי וכעת יוכלו המטיילים לשוב ולטייל באזור המיועד ליער פתוח לציבור.

"קרקעות המדינה אינן הפקר, מפקחי הרשות יחד עם כוחות אכיפה נוספים פועלים בנחישות ועקביות, במטרה לשמור על קרקעות הציבור מפני פולשים. מדובר ביער לרווחת הציבור אשר הפולשים החליטו להקים בו מבנה לשימושם הפרטי, ללא כל אישורים ובמקום שאינו מוסדר לכך, על חשבון הציבור כולו. אך הם נתפסו ופונו מייד מהמקום שהושב לרשות הציבור. פעילות הפיקוח והשמירה על הקרקע מחזירה למאגר הקרקעות הציבורי מדי שנה קרקעות ציבוריות שנפלשו ע"י מסיגי גבול ", אומר ערן ליבנה, מנהל מרחב צפון-חיפה בחטיבה לשמירת הקרקע שברשות מקרקעי ישראל.