מאוחדת תכליל לראשונה בתוכנית הביטוח המשלים את ה"פריסטייל ליברה", טכנולוגיה מהפכנית לניטור רמת הסוכר שחוסכת את הדקירה באצבע

כלים
מהפכה לחולי סכרת
מהפכה לחולי סכרת

הפריסטייל ליברה הינה פריצת דרך משמעותית ומהפכנית בתחום הטיפול בסוכרת. מעבר לתרומתה הגדולה לאיכות חיי המטופלים, והשפעתה על איזון הסוכרת, המערכת מספקת ערך מוסף משמעותי בהשוואה לסטנדרט הטיפולי הקיים. ניסיון קליני רחב בעולם מדגים כי השימוש במערכת תרם לירידה ניכרת במופעי ההיפוגליקמיה הלילית והכוללת, וזאת מבלי להתפשר על איזון רמות הסוכר הכולל. לממצאים אלה ישנה משמעות קריטית לשיפור הטיפול בסוכרתיים ולמניעת סיבוכי הסוכרת.

מערכת הפריסטייל ליברה הנמצאת בשימוש של למעלה מ-300,000 סוכרתיים ברחבי העולם, פותחה על ידי Abbott Diabetes Care. המערכת הושקה בישראל לפני כשנה, ומשווקת על ידי "גפן מדיקל", המתמחה במתן מגוון פתרונות מתקדמים להתמודדות עם סוכרת.

הניטור מתבצע על ידי שימוש בטכנולוגיית Flash ((Flash Glucose Monitoring באמצעות סריקה של חיישן הנמצא על גב הזרוע. המערכת מתעדכנת כל דקה ונותנת מידע על מגמות רמות הסוכר. בנוסף לכך, היא אוגרת נתונים למשך 90 יום, ובכך מסייעת לצוות הרפואי לקבל את התמונה המלאה על מצב הסוכרת, ובהתאם לכך לקבל החלטות טיפוליות מותאמות אישית עבור כל מטופל ומטופל.

ד"ר יואל טולדנו, מנהל תחום סוכרת ואנדוקרינולוגיה במאוחדת מסביר, כי "הכללת הפריסטייל ליברה בתכנית השב"ן הינו צעד נוסף שהקופה מקדמת בתחום החדשנות, ובכך ניצבת מאוחדת בחזית הטכנולוגית לשיפור השירותים הרפואיים הניתנים ללקוחותיה. הטכנולוגיה מאושרת במסגרת השב"ן לחולי סוכרת מסוג 1, אשר אינם עונים לקריטריונים של טיפול במד סוכר רציף במסגרת הסל, וכן לחולי סוכרת מסוג 2 על משאבת אינסולין. מחקרים הוכיחו שככל שחולה הסוכרת מנטר יותר את רמות הסוכר שלו, כך הסוכרת מאוזנת יותר".