כללי ה C ? חיתוכים? גודל טבעת, מדיניות החזרה, גמולוגיה? מה אלו המושגים האלה?! אתם בוודאי שואלים אם אתם נמצאים בסיטואציה של בחירת טבעת אירוסין.

טבעות אירוסין ישנן אינספור, ואתם בוודאי מחפשים את האחת היחידה שתהפוך את בת הזוג שלכם למאושרת ומרוגשת. אז כיצד בוחרים? המדריך הבא יעשה לכם קצת סדר בבלגן.

כלים
כך תבחרו טבעת יהלום
כך תבחרו טבעת יהלום

 

על יהלומים וחיות אחרות

יהלום הינו מינרל קשה העשוי מפחמן נקי, כאשר חציבת יהלום, נחשבת קשה במיוחד וזאת משום שהוא נמצא כ 250 מטרים מתחת לקליפת כדור הארץ. בשל כך, יהלומים נחשבים למוצר יוקרתי המאפיין בעיקר טבעות אירוסין, ומתוך כך -  ככל שהיהלום גדול, צלול ואיכותי יותר, הוא יחשב יוקרתי יותר.

אז כיצד בוחרים יהלום?

בחירת יהלום היא תורה שלמה, כאשר ישנם כיום יהלומנים שיוכלו להציג לכם יהלומים שונים, תוך מתן הרצאה מקיפה על כל יהלום ותכונותיו הייחודיות. עם זאת, במידה ואתם רוצים לפשט את הדברים: חשוב שברכישת יהלום תשימו לב לכללי ה C שבזכותם ניתן לדעת מהי האיכות של היהלום.

אבל מהם כללי ה C ?

כללי ה C  מתרכזים בארבעה פרמטרים שעוזרים לבחור יהלום ביניהם: Cut, Carat, Clarity, Color. או בעברית: חיתוך, קראט, בהירות וצבע. כדי להבין יותר, חשוב לדעת שיהלום איכותי הינו בעל צבע בהיר, צבע שקוף, החיתוך שלו מושלם, כאשר ניתן לרכוש יהלום לפי משקלו שנמדד לפי קראט, כאשר גדלי היהלומים הפופולאריים ביותר לצורך שיבוץ בתכשיטים הינם בגודל 1  קראט, 0.5 קראט ו-0.25 קראט.

עם זאת כדאי לדעת שבבחירת יהלום אין סטנדרט מוחלט שקובע את איכותו. איכות יהלום נקבעת בבדיקות מקיפות שמבצעים המומחים בתחום.

תעודה גמולוגית

כל יהלום שנחתך ולוטש במעבדה מקצועית מקבל תעודה גמולוגית. תעדה זאת עליה לפרט את החיתוך של היהלום, הבהירות, משקלו וצבעו. תעודה גמולוגית היא זאת שמשמשת חותמת גומי לכך שרכשתם יהלום אמתי ולא זיוף. הקפידו לקבל תעודה כזאת ברכישה.

מחירי יהלומים

כעת שאתם מבינים קצת יותר על עולם היהלומים חשוב לעבור למחירי טבעות אירוסין. בעבר הכלל בקניית טבעת אירוסין היה השקעה של סכום השווה ל3 משכורות של האדם שמתכנן להציע נישואין.

עם זאת כיום ההתאמה היא אינדיבידואלית והיא חייבת לתאום את תקציבכם. כדי לקבל מושג כדאי לדעת כי יהלום במשקל של 0.25 קראט יעלה בסביבות ה 4,000 שקלים, ויהלום של 0.50 קראט יכול להגיע למחיר של 5,500 שקלים.

כדי לדעת יותר מומלץ לבצע השוואת מחירים בין חנויות היהלומים השונות ורק לאחר שאתם חכמים יותר לגבי המחירים - יש לסמן מספר חנויות שמתאימות את היהלומים לתקציב שלכם ולפקוד את החנויות הנבחרות בעינכם, וזאת על מנת שלא תתברברו בין יותר מידי חנויות.

עיצוב טבעת אירוסין

כעת חשוב לדעת כיצד לבחור את טבעת האירוסין. בנושא הבחירה, חשוב להבין כי בסופו של דבר ארוסתכם היא שתענוד את הטבעת, ולכן - גם אם אתם מאד אוהבים עיצוב של טבעת אירוסין ספציפית, תמיד חשוב לשים את ההעדפות של בת הזוג לפני אלה שלכם בבחירת טבעת אירוסין.

לשם כך כדאי לשים לב לטעמה האישי: בדוק את המאפיינים של התכשיטים שלה, נסו לבדוק האם היא אוהבת טבעות מסיביות או עדינות, בררו עם קרובי משפחה שישמרו על סודכם אודות טעמה האישי בתכשיטים, ונסו להתאים את הטבעת למראה היומיומי שלה.

מדיניות החזרת טבעת אירוסין

בכל הנוגע להחזרת טבעות אירוסין וזאת במידה והן לא מתאימות, דעו כי בחנויות מומלצות לממכר יהלומים וטבעות אירוסין ניתן להחזיר כל טבעת שבחרתם ולקבל החזר כספי מלא תוך 60 יום מתאריך הקנייה. לכן חשוב לבחור טבעות בחנויות כאלה ובכך להוריד מעצמכם את רמת הלחץ בקנייה.

הצעת הנישואים

כעת שאתם יודעים מהו יהלום, כיצד בוחרים אותו ומהו פחות או יותר התקציב שלכם, כל מה שאתם צריכים לעשות הוא לקחת טבעת מתיבת התכשיטים של בת הזוג, להגיע עם הטבעת למקום הנבחר לרכישת הטבעת, וזאת כדי לבחור בגודל הנכון של הטבעת עצמה. וכעת יש לבחור את טבעת האירוסין היפה ביותר בעינכם וכמובן בעיני בת הזוג, ולבצע הצעת נישואין רומנטית במיוחד.