תושבי רמת השרון פנו היום במכתב לשר הפנים, אריה דרעי, בבקשה שיבדוק את התנהלות ראש עיריית רמת השרון, אבי גרובר, סביב הקמת בית ספר זמני, בעלות בלתי-סבירה ובחוסר שקיפות לגבי הליכי הרישוי, ההיתרים, ובחירת הקבלנים. עלות הבנייה תגיע ל-10 מיליון שקל עבור מבנה זמני שיכיל רק שש כיתות

חורשת העמל ( צילום: עמית גירון)
חורשת העמל ( צילום: עמית גירון)

"אנו תושבי רמת השרון פונים אליך בעקבות מידע שנחשף בישיבת מועצת העיר מיום 4 ביוני 2017, לפיו ראש העיר מקים בית ספר זמני בן שש כיתות ומשרד באמצעות שיפוץ מבנה קיים במרכז חטיבת הביניים ״קלמן״ בעיר, בעלות כוללת של מעל 6.5 מיליון ש״ח וזאת להבנתנו ללא אישורים נדרשים וללא בדיקה כלכלית מתאימה. למיטב ידיעתנו, עלויות נוספות הגדילו את הסכום לסדר גודל של 10 מיליון ₪." כתבו התושבים עופר מיארה, יפה שגיא-וייסבך ואילן שורץ.

בהמשך הם כותבים כי ראש העיר סרב, באותה ישיבת מועצה, להשיב ולמסור פרטים בנושא, כולל לגבי ההליכים שקדמו להחלטה ובבחירת הקבלן והמפרט ובהמשך גם לשאלות בנושא היתר הבניה.

התושבים טוענים כי עלות המבנה הזמני אף תגדל בשל שינויים ותוספות שייקרו את הבנייה, וכי העבודה החלה מבלי שהוסדרו דרכי הגישה והחניה למבנה וכי לא ניתן, לא לתושבים ולא לחברי המועצה, מידע ביחס להליכי הרישוי וההיתרים בפרויקט.

את מכתבם הם חותמים בקריאה לשר הפנים: "כתושבי העיר ומשלמי מסים אנו מאד מוטרדים ומודאגים מהתנהלות זו, שאין בה שקיפות ומנהל תקין, ושעלולה לגרור הוצאות כבדות ובלתי מבוקרות, ומבקשים ממך לבדוק בדחיפות ולדרוש קבלת כל הפרטים וההסברים כיצד שיפוץ של מבנה לשש כיתות ומשרד מגיעים לסכום פנטסטי של כ-10 מיליון ש״ח, ולבדוק אם כספי העירייה בידיים בטוחות".

המבנה הזמני, ששוכן בתוך חטיבת הביניים קלמן, נועד לתפקד רק עד שייבנה בית ספר חדש בעיר – בשטח של חורשת העמל ברחוב הדר. חורשת העמל, בה למעלה מ-180 עצים, היא הריאה הירוקה היחידה במרכז האורבני של רמת השרון ואחת משתי החורשות האחרונות ברמת השרון. החורשה מהווה יעד פופולרי לטיול ופנאי בקרב ילדים ומבוגרים בעיר, והיא בית קבוע וחסר תחליף לקיפודים, חרדונים, עטלפי פירות, נקרים, יונקי דבש וציפורי אדום-חזה.  

עיריית רמת השרון מתכננת להקים בית ספר במקום החורשה שתיעקר, למרות שבאותו רובע כבר קיימים שלושה בתי ספר ולמרות שמחסור בבתי ספר קיים דווקא באזורים אחרים לגמרי של רמת השרון -  מורשה והאזור הצפוני של העיר. הקמת בית ספר נוסף במרכז רמת השרון בהכרח תחמיר את עומסי התנועה הכבדים ברמת השרון ובסביבותיה ולכן המידע בין היתר באשר לסקר התנועה חשוב מאוד לתושבים.