מזרון השינה שלכם בחדר השינה התיישן ולא נוח? כנראה שיש צורך בהחלפתו. בחירה נכונה של מזרון לחדר שינה, קריטי לשינה בריאה ואורח חיים בריא. שליש מחיינו אנו מבלים על מזרון,וכשהוא נוח ואיכותי הוא יבטיח שינה רצופה ושלווה. אם נשקיע באיכות ובנוחותנבטיח לעצמנו את שני השליש הנותרים של חיינו איכותיים ובריאים יותר. קניית מזרון מתבצעת פעם ב-10-15 שנים ולכן נבצע בדיקה נכונה לפני הרכישה.בחירה נכונה של מזרון לחדר שינה לא מסתכמתבהשוואת מחירים והדגם. חשוב לבדוק את המזרון, לשכבעליו בעיקר בתנוחת השינה שלכם, וקבלו הסבר מפורט על המזרון שילווה אתכם בשנים הקרובות.

כלים
מזרנים
מזרנים

בכדי לבצע בחירה נכונה של מזרון לחדר שינה נבדוק:

  • תמיכה – חייב לתמוך את כל הגוף בעיקר לחלק של עמוד השדרה.
  • תמיכה היקפית של המזרון – לוודא חיזוקי דפנות לקצות המזרון כך שימנעו שקיעה בקצוות בזמן ישיבה.
  • מידות נכונות – יש לוודא מידות המזרון לבסיס המיטה בחדר השינה.
  • נוחות- מזרון לא חייב להיות קשה כדי שיהיה בריא. יש להקפיד שהמזרון עשוי מחומרי ריפוד ושכבות נוחות באיכות טובה ושיתאים לכם. עמידות ואחריות – הכוונה לתקופה בה שכבות הריפוד ממשיכות להעניק את הנוחות ולא נשחקות. במסגרת האחריות חשוב לבדוק מהי כוללת.
  • תו תקן ואמינות היצרן – יש לוודא את סוג התקן ושהחברה הינה מוכרת ואמינה בענף זה.
  • תקופת ניסיון – בכל בחירה ורכישה של מזרון יש לוודא שאתם מקבלים תקופת ניסיון. זו הבדיקה הכי טובה ויעילה בכל מקרה.

אחרי שביצעתם את הבדיקות נותר לבחור את סוג המזרון המתאים ביותר לצרכים שלכם ולתקציב שלכם. קיימים כיום בענף מזרנים לחדר שינה מספר סוגים אך בעצם מתחלקים ל-4 סוגים עיקריים:

√מזרון ספוג: מזרן ספוג נחשב למזרן פשוט וזול אך מחיריו משתנים לפי מספר פרמטרים כגון; צבעו אשר לרוב קובע את צפיפותו וקושיו, עוביו, ומחירו הנע בהתאם לממדיו.ספוג לבן (רך) נחשב לבעל איכות בינונית, ספוג כחול (קשיח) וספוג סגול (רך) הם בעלי איכות טובה ואילו מזרן עשוי ספוג צהוב נחשב לאיכותי יותר.

להלן כמה דוגמאות למזרוני ספוג:

מזרון לטקס - משלב פינוק, בריאות ונוחות במוצר אחד. לטקס הוא חומר אנטי בקטריאלי וככזה, הוא מעולה עבור אלה מכם שסובלים מרגישות או מאלרגיות לאבק. הלטקס, מעניק למזרן שלכם רכות מפנקת הודות למרקם שלו ולתכונות הפיזיקאליות ומספק תמיכה מושלמת לגוף.

מזרון ויסקו - ויסקו עשוי מחומר פולימרי מיוחד, המותאם למוצרים אורתופדיים. מזרון ויסקו הוא מזרן גמיש ואלסטי. כך שהוא משנה את צורתו בהתאם למבנה הגוף בזמן השכיבה ובהתאם למשקלו של האדם. בצורה זו נוצרים הרבה מאד נקודות מגע לאורך כל הגוף ונותנים תמיכה מושלמת.

√מזרון אורטופדי ללא קפיצים: זהו מזרן אלסטי המותאם באופן אישי לצרכן. מזרנים אלו בנויים מליבות פוליאוריטן מוקצף (סוג של ספוג) קשיח ועליו שכבות רכות יותר על מנת להגיע לנוחות האופטימלית. שכבות הנוחות העליונות מתחלקות גם כן לשלוש: ספוג לבן – פשוט ורך, שכבת לטקס- סוג של גומי גמיש וקפיצי , והסוג השלישי נקרא ויסקו אלסטי- חומר גמיש. שתי השכבות האחרונות באות במגע עם הגוף ומשפיעות על נקודות הלחץ בגוף. מזרנים אלו תורמים לאיזון הגוף בזמן השינה.

√מזרון עם קפיצים מבודדים:  מזרון שבו כל קפיץ ארוז בנפרד בשרוול עצמאי ומהווה יחידה עצמאית נפרדת ומבודדת משאר הקפיצים, עובדה המאפשרת תנועת הקפיצים ללא השפעה על הקפיצים הסמוכים. ככל שיש באותו מזרון יותר קפיצים, כך גם עולה רמת הגמישות, מאחר ומשקל הגוף והלחץ המופעל על הקפיצים מתפזר. יתרונו הוא בכך שכשאחד הישנים זז בשנתו השני לא חש בכך.

√מזרון קפיצים רגיל: מזרון זה עשוי מקפיצים בטכנולוגיות שונות, קשיחות וגמישות שונה וכן סוגי מילוי משתנים בניהם.  איכותם של הקפיצים נמדדת על-פי המרחק ביניהם, קוטרם וסוגי שכבות הריפוד של המזרן.

עכשיו שנחשפתם כיצד לבחור נכון מזרון לחדר שינה אתם יכולים לגשת ולבצע את הרכישה הבאה שלכם.