ראש השנה מתקרב ובא, ואתם בוודאי רוצים לדעת לאן אפשר לטייל בראש השנה. לשם כך הכנו לכם מסלול טיול מרהיב באזור הצפון, שבו באמצעות השכרת רכב לטווח ארוך, משמע: השכרת רכב לפחות לכמה ימים, תוכלו לתור כמה אזורים מקסימים.

אז לאן כדאי להגיע בראש השנה? כמה טיפים לטיול מוצלח בהמשך.

טיול בראש השנה עם המשפחה
טיול בראש השנה עם המשפחה

 

חפשו בית הארחה ושכרו רכב מתאים

את הטיול שלכם לראש השנה אנו ממליצים להתחיל מאיתור צימר או בית הארחה בצפון שממנו תוכלו להתחיל לטייל. מצאו בית הארחה פסטורלי, כמו למשל בתי הארחה הפרוסים לאורך הכינרת, או כאלה שנמצאים בקיבוצים שונים מסביב לכינרת, כאשר אתם משכירים רכב הקפידו לשכור רכב לטווח ארוך על מנת לחסוך בעלויות.  דאגו לקחת רכב שמתאים לצרכי הטיול שלכם. אם את יוצאים לטיול שטח הרי שהרכב המתאים לכם יהיה ג'יפ 4X4 או אפילו קרוסאובר. אם אתם יוצאים עם כל המשפחה אז רכב עם בגאז' גדול יעשה את העבודה.

תכננו מסלול טיולים

שבו בבית מול המחשב בנחת לפני שאתם יוצאים לטיול ותכננו את מסלולי הטיול.  מתוך מגוון המקומות בצפון ביניהם רמת הגולן, הגולן והגליל - תוכלו לתכנן לכם כמה מסלולים, ביניהם מסלולים מומלצים כגון:

מסלול ברמת הגולן שכולל טיול לנחל יהודה והוא נחל מרהיב ברמת הגולן שנמצא על מצוק וזורם עד נחל זוויתן. מסלול זה יכול לערוך שעה או ארבע שעו,  תוך שאתם אלו שבוחרים את המסלול. כדי לעבור את המסלול ישנם מים רבים שצריך לשחות או ללכת בהם – מה שהופך את החוויה למדהימה.

בגליל המערבי מומלץ לצאת אל מסלול מרהיב אל ה'חורש את הים תיכוני' של האזור שמציע תצפיות נוף מיוחדות בעיקר באזור 'הוטת' שבגליל. עוד מומלץ להגיע את הגליל העליון אל עמק המעיינות שם ניתן לטייל באחד מהשבילים הארוכים והמרהיבים שיש בארץ ישראל. ההליכה כולל חורשות אקליפטוס המאפיינות את הצפון, אתרי התיישבות, מעיינות ובריכות דגים.

מי שרוצה לאתגר את עצמו יוכל לפקוד גם את בנחל חזורי העובר בין צמחיית חורש ים תיכוני. ההליכה בנחל מאתגרת ונחשבת כמסלול בינוני קשה ולכן היא מתאימה למיטיבי הלכת. בנחל ישנה הליכה אתגרית בנקיק הנחל היורד במדרגות סלע גיר, כאשר לבסוף עולים למצודת נמרוד ההיסטורית שם סיפורים מהתקופה המוסלמית.

אם תרצו לדעת עוד על מסלולי טיול בצפון, חשוב להיכנס לאתר של 'החברה להגנת הטבע' שם הצעות למגוון מסלולים מרתקים תוך ציון דרגת הקושי של כל מסלול.

אטרקציות בצפון

בראש השנה אתם בוודאי נוסעים עם הילדים שלכם לחופשה, ולכן מלבד טיולים וסיורים תרצו לעשות קצת פ'אן' תוך צברית חוויות משפחתיות.

על מנת לעשות כן, תוכלו לסקור את מגוון האטרקציות שישנם בצפון אליהן תוכלו לצאת בכל יום שאתם נמצאים באזור. בין האטרקציות: רכיבה על סוסים, טיולי טרקטורונים, קטיף פרחים, דייג בבריכות מוסדרות, יום כיף וימיה בכינרת שכולל סירות מרוץ, אבובים, בננה ועוד, יום בחמת גדר שם ניתן לצפות בתנינים וליהנות מאטרקציות נוספות, הגעה אל פארק מים ועוד.

מסעדות

בצפון תמצאו מסעדות רבות שהדגש בהן הוא על בשר ודגים. פקדו מסעדות שבהן מגישים דגים טריים מהים, מסעדות המתמחות בבשר, ובתי מאכל אותנטיים ומעניינים שנמצאים בכפרים דרוזיים בצפון.

הטעמים, הריחות, המסלולים והנוף המרהיב - יהפכו את ראש השנה שלכם לחג בלתי נשכח!