תם השלב הראשון בפריימריז לרשימת מפלגת "זהות" בראשות משה פייגלין לכנסת – אמש, ה- 12.9, חברי "זהות" בחרו את הכלכלן גלעד אלפר במקום הראשון מתוך רשימת המועמדים בשלב הראשון של הפריימריז.

גלעד אלפר (צילום:יח"צ)
גלעד אלפר (צילום:יח"צ)

בבחירות, בהן ניתנה זכות הצבעה ל- 2,346 החברים הרשומים במפלגה, השתתפו 1,816 בוחרים (אחוז הצבעה של 77.4%). לכל אחד מהחברים המצביעים ניתנו 6 נקודות הצבעה אותן הוא חילק בין המועמדים לפי ראות עיניו (כלומר, 6 נקודות למועמד אחד, נקודה אחת ל- 6 מועמדים שונים או כל חלוקה אחרת).

הכלכלן גלעד אלפר זכה במקום הראשון עם 1228 נקודות (11.3% מסך הנקודות הכולל). בארבעת המקומות אחריו דורגו ד"ר ניצה כהנא, ד"ר רפאל מינס, חגי גרינצייג והרב דודי שפיץ. רשימת המועמדים אשר נבחרה היום ע"י חברי זהות תדורג בעתיד ע"י הציבור הרחב בשלב השני של הפריימריז – הפריימריז הפתוחים הראשונים בישראל, שיתקיימו לפני הבחירות לכנסת.

לאחר נצחונו אמר אלפר: "זאת היתה חגיגה דמוקרטית אמיתית, מלאה באנרגיות ובאנשים מיוחדים שאין לי ספק שיהפכו את "זהות" להפתעת הבחירות הבאות. "זהות" היום הצביעה הצבעה ברורה בעד אג'נדה כלכלית ואזרחית ליברלית, המעמידה במרכז חופש אישי וכלכלי. ממחר בבוקר נתחיל לעבוד יחד עם משה פייגלין והכוורת המוצלחת שנבחרה על העצמת כוחה של "זהות"

אלפר הוא מומחה כלכלי, חבר במועצה המייעצת של שר האוצר ואנליסט פיננסי מזה כ-19 שנה. עבד בקומרצבנק (לונדון) ובמריל לינץ' (ניו יורק), וכיום הוא מנהל מחקר בבית השקעות גדול. אלפר הוא בוגר בהצטיינות של החוג לכלכלה באוניברסיטת ת"א ויש לו תואר MBA מהבי"ס לכלכלה ומנהל עסקים בנורווגיה.