חובבי הקפה המושבעים לא מוותרים על טקס הכנת הקפה שמסב להם עונג רב. ברגע שתתחילו לטחון קפה, תרצו לייצר שוב ושוב את הניחוחות ה ארומטיים של פולי הקפה הטריים שנטחנים במקום. בשנים האחרונות אומנם נכנסו לשוק הרבה מאוד דגמים חדישים של מכונות אוטומטיות שמבצעות את העבודה כחלק אינטגרלי מתהליך הכנת הקפה, אבל יש מי שלא מוותרים על טחינה נפרדת ומצטיידים במטחנות קפה לביצוע המשימה.

כלים
קפה
קפה

 

טחינת הקפה בעלת השפעה דרמטית על הקפה שנוצר בסיום התהליך: טחינה הסמוכה להכנת הקפה שומרת על טריות החליטה ופעולת הטחינה עצמה בעלת השפעה ישירה על המרקם, הטעם ואיכות הקפה.
דרגת הטחינה היא זו שקובעת את הטקסטורה של הקפה. טחינה קצרה תייצר קפה בעל גרגרים גסים ועבים יחסית בעוד טחינה ארוכה תייצר קפה דק ובמרקם חלק ועדין.
בעת השימוש במטחנת קפה, חשוב שלא לטחון יתר על המידה את הקפה גם אם ברצונכם להשיג קפה דק, כדי שלא תיווצר אבקה. דרגת הטחינה היא גם פונקציה של סוג הקפה המבוקש. כך למשל, לקפה פילטר תתאים טחינה קצרה שמייצרת קפה גס ולהכנת אספרסו תתאים טחינה ארוכה שמייצרת קפה דק. יש מכונות שמאפשרות לקבוע דרגת טחינה מועדפת ובאחרות יש להקפיד על קצב הטחינה כדי שהתוצאה תהיה מוצלחת.

כיום ניתן למצוא שלושה סוגים עיקריים של מטחנות קפה: מטחנת קפה בעלת מנוע חשמלי ולהב, שנראה מעט כמו מדחף. זוהי מטחנה הכותשת את הפולים עד שניתן להפיק מהם חליטה, אך לרוב התערובת המתקבלת אינה אחידה בגודל. כמו כן, מכונות אלה בעלות אורך חיים קצר יחסית.
מטחנות קפה ידניות נחשבות למטחנות אמינות יותר, בעלות גוף נירוסטה ושיניים קרמיות, שמאפשרות לטוחן לבחור את רמת הטחינה המועדפת עליו כך שניתן להגיע לתוצאה מדויקת.
מטחנות ידניות אידיאליות למי שנהנה מתהליך הטחינה של הקפה. מי שמעדיף קיצורי דרך ישמח לגלות שקיימות מטחנות קפה חשמליות בעוצמות שונות עמן גם ניתן להשיג טחינה מדויקת.

בבואכם לבחור מטחנת קפה, בין אם ידנית או חשמלית, חשוב שתשימו דגש על איכות החומרים מהם עשוי המכשיר. למשל, במקרה של מטחנה חשמלית וודאו שמדובר בגוף מאסיבי וחזק עשוי מפלדת אל חלד ושהמכונה מייצרת פעולת טחינה שקטה יחסית, שלמכונה מיכל קפה עם כיסוי נגד אבק ובסיס נשלף לצורך ניקיון. בדקו כמה דרגות טחינה יש למכונה, כיוון שקיימות מטחנות קפה אוטומטיות הכוללות 24 דרגות טחינה כך שהבחירה מגוונת וניתן ליצור טחינה מושלמת לסוג הקפה המבוקש.
בבחירת מטחנת קפה ידנית, העדיפו מטחנת קפה בעלת גוף מנירוסטה בעלת סכינים קרמיים להשגת טחינה עקבית וללא צורך בהשחזת הסכינים. ניתן למצוא מטחנות המאפשרות קמות טחינה שונות מקפה טורקי ועד קפה פילטר וכן מטחנות קפה ידניות בעיצובים נוסטלגיים המתפקדות כפריט דקורטיבי במטבח.

לסיכום, למטחנת קפה יתרונות רבים בתהליך הטחינה שמשפיע על הקפה. בחרו מטחנה שתעזור לכם לייצר קפה טעים במרקם מדויק ובאיכות הגבוהה ביותר.