מד חום לבשר זהו מוצר חובה עבור כל מי שרכש מעשנת. על מנת שהבשר המעושן שאתם מכינים יוכל להגיע לרמת הצלייה המדויקת מבלי שתהיו במתח שמא קורה משהו לבשר הנצלה לו בפנים בתוך המעשנת.

כלים
מד חום לבשר
מד חום לבשר

 

מי זו המעשנת?

בטרם נרחיב על אודות מד חום לבשר המיועד למעשנת נסביר למי שעדיין לא מכיר, מי זו המעשנת ומה היא מעשנת ומכינה עבורנו.

המעשנת זהו כלי מיוחד המעשן את הבשרים או את העופות בטכניקה ייחודית של עישון כאשר מדובר בתהליך מיוחד הממצה מהבשר את הטעמים המשובחים שלו והמנה היוצאת מהמעשנת הינה טעימה ומיוחדת.

המעשנת משביחה מאוד כל סוג של בשר כך שאנחנו יכולים להשתמש כמעט בכל סוג של בשר ואפילו בעוף רגיל כאשר התוצאות תהיינה טעימות במיוחד- ביחס לכל צורת בישול או צלייה אחרת של אותו סוג בשר. אף שאין צורך ביותר מידי תיבול והכנה של הבשר כאשר מדובר בהכנת הבשר בתוך המעשנת היות והטעמים המיוחדים נוצרים בתוך המעשנת. הבשר עצמו מפריש את המיצים שלו ואלו חוזרים שוב לבשר והוא משתבח.

מעשנת – למומחים בלבד?

הכנת הבשר במעשנת דורשת מומחיות וצלייה ארוכה במידה מדויקת למשך זמן קצוב בחום המתאים. במסעדות רבות ישנו צוות מיוחד המומחה לתחום של עישון הבשר והם העומדים על המשמר להוציא את הבשר ברגע הנכון כאשר הוא במיטבו. אז האם רק המומחים מסוגלים להכין בשר טוב במעשנת? בדיוק לשם כך אנחנו כאן. רצינו לספר לכם על מד החום המיוחד למעשנת שמסוגל להפוך את כולנו למומחים להכנת בשר.

מידת צלייה מדויקת = טעם מדויק

כאשר אנחנו מתנסים לראשונה בעבודה עם המעשנת אנחנו למעשה לא יודעים מתי בדיוק הבשר מוכן. מה שבדרך כלל נעשה זה לפתוח כל כמה דקות את המעשנת ונבדוק מה שלומו של הבשר בתוך המעשנת. הפתיחה התכופה של המעשנת מקררת אותה ומאריכה את זמן הצלייה לחינם, וגם סתם כך מדובר במתח ולחץ מיותרים אשר אנחנו יכולים בעצם לחסוך אותם. אם רק נרכוש מד חום המתאים למעשנת נוכל להיות רגועים לגמרי כי מד החום כבר יתריע ויצפצף בזמן הנכון ויודיע לנו מתי בדיוק הבשר הגיע לרמה הרצויה מבחינתנו.

טיפ: גם אחרי שהוצאתם את הבשר – אל תיגעו בו עדיין

אחרי שאתם מוציאים את הבשר מתוך המעשנת הוא עדיין רותח והוא ממשיך להתבשל במיצים של עצמו, אותם הוא הפריש במהלך העישון. הוא משתבח בזמן הזה וסופג עוד ועוד טעמים טובים וטעימים. מסיבה זו מומלץ לתת לבשר לנוח עוד כעשרים דקות ואף להשאיר אותו מכוסה. הבשר ישתבח עוד ותקבלו אותו עסיסי וטעים באופן מיוחד.

אז אם כבר השקעתם במעשנת – אל תחסכו בעוד עשרות שקלים בודדים והוסיפו גם את מד החום. הבשר שלכם ייצא מושלם, עם ניחוחות מיוחדים!