הלקוח נכנס לחנות הדיו והטונר ומוצא את עצמו מול קשת רחבה של אפשרויות שונות כאשר הבחירה היא קשה מאוד. יש המצדדים רק בעד הטונר המקורי אך יש גם את אלו הטוענים כי חבל לשלם את הסכומים היקרים עבור טונר מקורי, כאשר ניתן לרכוש במחיר נמוך הרבה יותר, טונר איכותי וטוב שיעבוד בדיוק כמו המקורי. אז איך למעשה בוחרים טונר למדפסת?

כלים
איזה טונר לקנות
איזה טונר לקנות

 

מהפכת המדפסת והדיו

העידן אשר בו אנחנו חיים מפותח ומשוכלל יותר מאי פעם כאשר אנחנו רואים כי ככל שחולפים השנים נוצרים ונולדים עוד ועוד אפשרויות חדשות. אם בעבר ידענו כי רכישה של טונר למדפסת זוהי רכישה יקרה הרי שכיום ישנן אפשרויות חדשות ותחליפים שונים לדיו או לטונר.

נכיר את סוגי הטונר הקיימים היום בשוק ונלמד מהי מידת היעילות של כל סוג.

דיו מקורי – הדיו המקורי הוא הדיו אשר מיוצר אצל יצרן המדפסת. הדיו המקורי יהיה הכי מתאים למדפסת והוא יהיה גם איכותי ביותר. ישנם לקוחות רבים אשר אינם מוותרים על הדיו המקורי וסומכים רק עליו כי רק הוא יצליח להדפיס באיכות גבוהה וטובה ביותר. דיו ממוחזר – הדיו הממוחזר זהו למעשה ראש דיו מקורי אשר עבר מילוי מחדש. המחיר של הדיו הממוחזר יהיה זול יותר מהדיו המקורי אך מבחינת האיכות אין כל הבדל. טונר תואם – יש אפשרות לקנות טונר תואם שזהו למעשה חיקוי של הטונר המקורי שאף הוא הינו איכותי בדרך כלל ומדפיס היטב.

טונר או דיו

ישנו הבדל מהותי בין שני הסוגים של המדפסות הקיימות. יש את המדפסת הפועלת באמצעות ראשי דיו. אלו מדפסות המתאימות יותר לשימוש ביתי. המדפסות הללו בדרך כלל אינן מדפיסות מהר וקשה להדפיס בהן כמויות גדולות. הדיו במדפסות הללו הינו דיו נוזלי וכאשר הדיו נגמר יש לרכוש ראשי דיו חדשים ולהחליף במקום ראשי הדיו הקודמים. המדפסות הללו מדפיסות באיכות גבוהה בצבעים מדויקים.

המדפסת הפועלת על טונר זוהי מדפסת המתאימה יותר למשרדים או מוסדות הזקוקים לכמויות גדולות של הדפסות. המדפסות הללו מדפיסות מהר מאוד באיכות גבוהה ובכמויות גדולות.

הטונר הוא יקר הרבה יותר מראשי הדיו אך מי שזקוק להדפסות בכמויות גדולות ייהנה מאוד מהמדפסת הזו. הטונר גם עושה שימוש בדיו אך זהו דיו שעבר המרה לצורה של אבקה דקיקה מאוד. מדפסת זו שולחת אותות חשמליים אשר מתאימים לתמונה הרצויה אשר אותה אנחנו רוצים להדפיס ובכל פעם שאחד מחלקי הנייר עוברים לפני התוף של הטיונר הנמצא בתוך המדפסת משגר הטונר את האבקה הרצויה בהתאם.

אז איך בוחרים?

הבנו כי לא תמיד חייבים את הטונר המקורי והיקר כאשר ניתן בהחלט להסתפק בדיו הממוחזר או התואם. ההחלטה תהיה בעיקר מהבחינה הפיננסית.

החליטו את ההחלטה המתאימה לכם ותיהנו מהדפסות טובות ואיכותיות.