בין אם תינוקכם יישאר השנה עמכם בבית או בין אם בביתה של המטפלת, ראוי להיות ערניים ולזכור שתאונות ביתיות הן לא עניין נדיר אבל ניתן בהחלט למנוע אותן! * מומחי "מאוחדת" מציגים את כללי הבטיחות שיצילו את התינוק המתוק שלכם

כלים
 מומחי "מאוחדת" מסייעים לבחון: האם התינוק שלכם נמצא בסביבה בטוחה?
מומחי "מאוחדת" מסייעים לבחון: האם התינוק שלכם נמצא בסביבה בטוחה?

 

בשעה טובה נולד תינוק. תחילה, הוא נתון כל כולו לחסדי ההורים ואינו יכול אפילו להסתובב. לאחר מכן, הוא מעוניין לגלות את העולם ועלול לבצע לא מעט פעולות ותנועות מסוכנות בדרך.. מומחי "מאוחדת" מציעים להיות ערניים לכלל הסיכונים המקיפים את תינוקנו ולעשות כל מה שאפשר על מנת למנוע אותם. זה אפשרי וזה בידינו.. תאונות הבית ניתנות למניעה.

במטבח

אל תשאירו סירים ומחבתות על הכיריים ללא השגחה.בזמן טיגון או בישול, רצוי כי תינוק לא יסתובב במטבח.אל תשאירו סכינים וחפצים חדים אחרים חשופים על השיש או על השולחן.הקפידו לנעול היטב את ארון חומרי הניקוי, או להעלות אותם למדף גבוה.אם יש באפשרותכם, התקינו שער חוסם בכניסה למטבח. זהו החדר המסוכן ביותר בבית.דאגו להניח במקום גבוה מאכלים מסוכנים לתינוקות כגון פיצוחים, קטניות וכדומה.הקפידו להשאיר חלון פתוח כאשר משהו מתבשל על הגז.

בסלון

התקינו מגני פינות לשולחנות, מדפים וכיסאות נמוכים.יש להרחיק מהישג ידם של ילדים חפצים העשויים מחומרים שבירים.דאגו לגדר בטיחות מיוחדת במקומות מסוכנים כגון גרם מדרגות, אח דולק וכדומה.כסו את פתח מכשיר הווידיאו בסגר פלסטיק מיוחד, המונע מהתינוק להכניס אצבעות לתוכו.אל תשאירו משקאות חמים על השולחן, ואל תניחו את הכוס על גבי מפה, שאותה יכול הפעוט למשוך.ודאו כי אין חוטי חשמל ושקעים פתוחים. כסו כל שקע חשמלי שאינו בשימוש במכסי פלסטיק בטיחותיים.

בחדר האמבטיה

לעולם אל תשאירו את התינוק לבדו באמבטיה! תינוק יכול לטבוע גם במים שגובהם סנטימטרים בודדים בלבד.אם תינוקכם מתרחץ באמבטיה הגדולה, השתמשו בכיסא בטיחות הנצמד לרצפת האמבט, ולא מאפשר לתינוק לצאת.הקפידו לבדוק את חום המים לפני הכנסת התינוק אליהם.לילדים גדולים יותר מומלץ להשתמש במשטח מדבקות או שטיח למניעת החלקה.הניחו את תכשירי הרחצה למיניהם הרחק מידי הילדים, כדי למנוע סכנת בליעה.אל תשאירו מכשירי חשמל בחדר האמבטיה בזמן הרחצה.

בחדר הילדים

הקפידו על רכישת מיטה בעלת תו תקן ומזרון המותאם לגודל המיטה, אשר אינו משאיר מרווח מסוכן, בו יכול ראשו של התינוק להיתפס.אל תשאירו את התינוק לבד על שידת ההחתלה, גם לא לכמה שניות.כסו את כל שקעי החשמל במכסי פלסטיק בטיחותיים.אל תשאירו צעצועים קטנים חשופים בפני התינוק, מחשש לשאיפתם.אפסנו תרופות וחומרים רעילים אחרים הרחק מהישג ידם של ילדים.דאגו לכך שצעצועי התינוק יהיו בטיחותיים: לא שבורים, לא עשויים חומרים רעילים וכדומה.העדיפו לחמם את חדרו של התינוק באמצעות רדיאטור או מזגן, שהם הבטוחים ביותר. ודאו כי פח האשפה אינו גלוי. אם יש לכם תנור חשמלי או תנור נפט/גז, הרחיקו את הגפרורים למקום סגור ובטוח.שתגדלו אותו בנחת אמן!