מכולות, 8 קראוונים ומספר מכוניות שהוצבו על האדמות הציבוריות ללא היתר ובניגוד לחוק, פונו עצמית ע"י מסיגי הגבול שניסו להשתלט על הקרקע, בעקבות פעולות אכיפה של מפקחי החטיבה לשמירת הקרקע ברשות מקרקעי ישראל. הסגת גבול במקרקעי ציבור היא עבירה פלילית שדינה עד שנתיים מאסר בפועל

כלים
מכולות וקראוונים - פינוי עצמי (צילום: רשות מקרקעי ישראל)
מכולות וקראוונים - פינוי עצמי (צילום: רשות מקרקעי ישראל)

פלישה לאדמות המדינה בדרום רמת השרון, סמוך לשכונת צהלה, פונתה בפינוי עצמי ע"י מסיגי הגבול, שזהותם ידועה לרשות, שהשתלטו על שטח של כ-10,000 מ"ר, אדמות מדינה המיועדות לחקלאות, אך צפויות לעבור בקרוב שינוי יעוד למגורים במסגרת תוכנית לשכונה חדשה ברמת השרון. מסיגי הגבול השתלטו על הקרקע הציבורית, ללא היתר ובניגוד לחוק, והציבו עליה 8 קראוונים, כמות גדולה של מכולות ועוד מספר רכבים.

הפלישה לקרקעות המדינה אותרה ע"י מפקחי רשות מקרקעי ישראל במסגרת הפעילויות השוטפות שמקיימת החטיבה לשמירת הקרקע ברשות מקרקעי ישראל, לאיתור עבירות מקרקעין ופלישות אל אדמות המדינה.

בעקבות איתור הפלישה אל האדמות הציבוריות מפקחי רשות מקרקעי ישראל פעלו במהירות ומסרו  לפולשים התראה המורה למסיגי הגבול לפנות את הקרקע לאלתר. במקביל הוגשה נגדם תלונה בגין הסגת גבול במקרקעי ציבור בתחנת גלילות של המשטרה.

בעקבות ההתראה ולאחר שנוכחו בנחישותם של המפקחים לפנות את הקרקע ולהחזירה לציבור, החליטו הפולשים לפנות את הקרקע ולהימנע מתביעות פליליות וכספיות המוגשות כנגד מסיגי גבול. הפולשים פינו את כל המכולות, הקראוונים ואת המכוניות מהמקום כאשר הם מותירים רק מכונית אחת בשטח, והשיבו את הקרקע לידי המפקחים.

המפקחים תפסו חזקה בקרקע, פינו את המכונית שנותרה במקום לאתר מורשה, השיבו את הקרקע למאגר הקרקעות הציבורי והציבו במקום שילוט המתריע מפני פלישות נוספות. בכדי למנוע פלישות חוזרות או נוספות למקום, המעבר לשטח נחסם באמצעות סוללות עפר.

עמיר גילת, מנהל מרחב שמירה מרכז ברשות מקרקעי ישראל, אומר: "מסיגי הגבול ניסו לתפוס בכוח קרקע ציבורית, שצפויה בקרוב לעבור ליעוד מגורים במסגרת פרויקט רחב היקף של בנייה ברמת השרון, מבלי לפעול לפי החוק ולשלם את תמורתה לקופה הציבורית. פלישות מסוג זה עלולות לעיתים לעכב פרוייקטים משמעותיים של יחידות דיור רבות, ואנו קוראים לציבור לדווח לרשות מקרקעי ישראל בכל חשד להסגת גבול בקרקעות הציבוריות. נחישות המפקחים שפעלו מיד הביאה לפינוי העצמי ובכך נחסך בזבוז משאבים מיותר מהקופה הציבורית. מפקחי רשות מקרקעי ישראל ימשיכו לפעול להגנה על הקרקעות הציבוריות מפני עברייני מקרקעין, לטובת הציבור כולו".