עסק מצליח צריך אתר אינטרנט טוב על מנת שיוכל להמשיך להתפתח, להיחשף בפני קהלי יעד פוטנציאליים, לפרסם מוצרים ושירותים חדשים ולשמור על קשר עם קהל הלקוחות.

כלים

 

כאשר גולש מחפש מוצר או שירות, בדרך כלל הוא יפתח מספר אתרים בו זמנית. גם אם האתר של העסק שלכם מופיע בראש תוצאות החיפוש, אם מהירות הטעינה שלו איטית – הגולש יעבור לאתר אחר הנטען במהירות, ואתם תפסידו לקוח פוטנציאלי. כדי להימנע ממצב זה יש לבצע בדיקת מהירות אתר, ובמידת הצורך לשפר את ביצועי הטעינה של האתר שלכם.

למה זה חשוב?

העידן שלנו סובב סביב נוחות ומהירות. כאשר גולש נכנס לאתר העסק שלכם, אתם רוצים שחוויית הגלישה תהיה נוחה ושהרכישה תהיה קלה ומהירה. כאשר מהירות האתר נמוכה, הגולש יאבד את סבלנותו ויעבור לאתר מהיר יותר. עלינו לקחת בחשבון כי מי שמחפש מוצרים ומבצע רכישות באינטרנט מעוניין לחסוך בזמן ובמאמץ, ומבחינת הגולש, המתנה לדפי האתר שייטענו היא מאמץ מיותר ובזבוז זמן יקר.

איך זה מתבצע?

ניתן לבצע בדיקה של מהירות האתר שלכם באופן עצמאי בעזרת כלי מדידת מהירות אתרים של גוגל, הנקרא Google Speed Test. אם אתם בעלי ידע בתחום או אנשי מקצוע, תוכלו לבצע בדיקת מהירות באמצעות גוגל אנליטיקס, ושם גם תוכלו לקבל עצות לשיפור המהירות. בנוסף, קיימים כלים שונים המאפשרים את בדיקת מהירות האתר, את השוואת זמני הטעינה במדינות שונות ואף קבלת התראה כאשר חל שינוי בזמני הטעינה. בין הכלים המוצעים בתחום ניתן לציין את הכלים הבאים:

Pingdom – כלי חינמי וקל להפעלה, ללא צורך בהתקנת תוכנה. מאפשר גישה מכל מכשיר ואף קבלת משוב ממבקרים באתר. WebPageTest – תוכנה המאפשרת בדיקה יסודית של מהירות האתר, המאפשרת לראות היכן כדאי וניתן לקצר את זמן הטעינה. GT Metrix – שירות חינמי לבדיקת מהירות האתר המציע גם המלצות לשיפור. בנוסף לשירות החינמי, ניתן לקבל חבילות שירות מורחבות תמורת תשלום.

טיפים לשיפור מהירות האתר

ללא קשר למידע ספציפי בנוגע לאתר שלכם, קיימות מספר פעולות שתוכלו לבצע על מנת לשפר את מהירות הטעינה של אתרכם:

תמונות – כאשר אתם מעלים תמונות לאתר, הקטינו את גודל התמונה כך שיתאים לגודל המסך, והעלו את התמונה בפורמט JPEG. תוספים – צמצמו במידת האפשר את מספר התוספים באתר. תוספים שאינם הכרחיים רק יאטו את טעינת הדפים. דחיסה – ודאו שהשרת שלכם תומך באפשרות דחיסה, ואחסנו חומר דחוס. כאשר גולש יגיע לאתרכם, הדפדפן שלו יקבל את החומר הדחוס ויפתח אותו במהירות. תהליך זה קצר משמעותית מהזמן שייקח לשלוח את המידע כשאינו דחוס.

אתר מהיר ואטרקטיבי

אתר איטי אינו אטרקטיבי, ומבקרים רבים יעזבו אתר זוחל לטובת אתרים אחרים, מהירים יותר. בדיקת מהירות הטעינה של אתרכם מאפשרת לכם לשפר את זמן הטעינה, להפוך את האתר לאטרקטיבי יותר ולזכות בלקוחות רבים יותר.