מפקחי רמ"י בסיוע משטרת ישראל פינו את זהבה ואביב קומה, אשר השתלטו על 12 דונם של קרקע בבעלות המדינה המיועדת לשיווק למגורים. פלישתם של בני הזוג עיכבה את הרחבת המושב, הנמצא באיזור בית שאן. הפינוי בוצע לאחר הליכים משפטיים שהחלו עוד משנת 2009. המשפחה פונתה לאחר שלא קיימו את פסה"ד במלואו ולא פינתה את הקרקע כפי שנדרש ממנה

אילוסטרציה - שילוט (צילום: רשות מקרקעי ישראל)
אילוסטרציה - שילוט (צילום: רשות מקרקעי ישראל)

זהבה ואביב קומה, אותרו לפני מספר שנים ע"י מפקחי רמ"י תוך שהם פולשים לשטח של כ-12 דונם. רוב השטח הפלוש יועד להרחבה של מושב תל תאומים. בתוך השטח הפלוש נכללו מעל 20 מגרשי בנייה. השטח הפלוש כלל גידור של כ 12 דונם ובתוכו כשלושה דונם הכוללים קראוון למגורים דיר עיזים, סככות, כלובי ציפורים, ברווזים, כבשים, כלבים, עצי מאכל ועצי נוי ועוד.

מפקחי הרשות שלחו לבני הזוג התראה ולאחר שהזוג לא פינה את השטח, מפקחי רמ"י הגישו תביעה משפטית שבעקבותיו התקבל בשנת 2012 פס"ד המורה לזוג קומה לפנות את כל השטח.

בעקבות פסה"ד הגישו הזוג קומה בשנת 2012 ערעור לבית משפט המחוזי אשר נדחה ע"י בית המשפט.

בשנת 2016 החלה רמ"י בהליכים למימוש פסה"ד בהוצל"פ. בשלב הראשון הצליחו מפקחי רמ"י לפנות את משפחת קומה מרוב השטח ללא צורך בהפעלה מעשית של הצו. השטח שפונה כלל כתשעה דונם אשר איפשרו את התחלת פיתוח השטח להרחבה. השטח שפונה כלל את הדרכים וכ-15 מגרשים.

משפחת קומה סירבה לפנות את שלושת הדונם אשר כללו את בית המגורים, עצי הפרי, סככות, דיר העיזים ועוד, שטח שתפס למעשה תשעה מגרשים.

לאחר שמוצו כל הנסיונות לפנותם, מפקחי רמ"י המשיכו את פעולות ההוצל"פ ונקבע מועד לפינוי ב 7/8/17.

בימים האחרונים לאחר שמשפחת קומה הבינה כי מפקחי הרשות נחושים לפנותה מהקרקע, פינתה משפחת קומה במהלך השבוע שלפני הפינוי את רוב השטח באופן עצמאי, ופינו מהקרקע את המכלאות לרבות בעלי החיים, עצי פרי, עצי נוי, ועוד, אך הותירו בשטח את בית המגורים.

המפקחים הגיעו לשטח בליווי שוטרי יחידת מתפ"א ותחנת בית שאן וציוד מכני - הנדסי ותפסו חזקה בקרקע, הרסו את המבנה, החזירו את הקרקע לקדמותה. הקרקע הועברה לחברה הכלכלית ע"מ שימשיכו לבצע את הפיתוח והשיווק למושב תל תאומים.

"מפקחי רמ"י הביאו לסיומה של הסגת גבול באדמות המדינה במסגרתה הזוג קומה פלש לקרקע בבעלות המדינה אשר שטח ניכר ממנה מיועד למגורים, חלקו מיועד לכביש גישה לשכונה וחלק לשטחים ציבוריים וגידר אותה לשימושו הפרטי תוך שהוא מנסה לקבוע עובדות בשטח המשיך להחזיק בה באופן בלתי חוקי תקופה ארוכה ועיכב את פיתוח השכונה כולה. נחישותם של מפקחי רמ"י לשמור על הקרקעות הציבוריות הובילה לפינוי הקרקע וסללה את הדרך להרחבת המושב לטובת משפחות ישראליות רבות", אומר שי קרפ, סגן מנהל החטיבה לשמירת הקרקע ברשות מקרקעי ישראל.