אתם עומדים לעבור לדירה החדשה ומתחילים לתכנן את כל הפרטים הקטנים שיהפכו את חוויית המגורים שלכם לנעימה הרבה יותר. בחירת הסלון, עיצוב המטבח ותכנון חדר השינה חשובים מאוד, אבל יש גם כמה פריטים שכדאי לתכנן בזהירות רבה, ובראשם מכונת הכביסה. גם אם היום צרכי הכביסה שלכם מוגבלים למדי ואתם מפעילים מכונה אחת מדי שבוע, כדאי לזכור שבהמשך הדרך הצרכים עשויים להשתנות. אז איך בכל זאת תקבלו החלטה נכונה ומה כדאי לזכור?

כלים

 

התאמה לגודל השטח

לפני הכל כדאי שתתכננו את המיקום המדויק של מכונת הכביסה שלכם. בשלב הזה יש לקחת בחשבון כמה נושאים מרכזיים ובעיקר את גודל השטח. קבעו את המידות המדויקות הנדרשות לכם ושימו לב גם לתחושת המרחב שיש לכם בחדר. אם מדובר בשטח צר מומלץ לרכוש מכונת כביסה עם פתח עילי, כדי שיהיה לכם נוח יותר להגיע אל הכביסה הרטובה בכל רגע נתון. לחלופין, אם יש לכם מספיק מקום כדי להציב מכונת כביסה עם פתח קדמי זו חלופה אידאלית. היתרון המשמעותי שלה הוא שפתח קדמי יאפשר לכם לחסוך מקום ביום שבו תרכשו גם מייבש כביסה – אותו תוכלו להציב מכל מכונת הכביסה הקיימת.

הקיבולת האידאלית

מכונות כביסה שונות מציעות פתרונות המותאמים לצרכי המשפחה כולה. מי שגר לבדו ודואג לצרכי הכביסה של עצמו בלבד, וגם זוגות צעירים שמפעילים את המכונה פעם או פעמיים בשבוע לכל היותר, בהחלט יכולים להסתפק במכונת כביסה עם קיבולת נמוכה יחסית. אם אתם בכל זאת חושבים צעד או שניים קדימה אל היום שבו המשפחה תגדל, ייתכן שתעדיפו לבחור דווקא מכונה עם קיבולת גבוהה יותר. כך תוכלו לחסוך הפעלות חוזרות ונשנות של המכונה, וגם לחסוך בעלויות הנלוות להפעלתה.

איכות ואחריות

לבסוף, זכרו שאיכות המכונה שלכם היא חשובה כדי שתוכלו ליהנות ממנה לאורך זמן. מכונת כביסה טובה תשרת אתכם נאמנה גם אם תפעילו אותה חמש פעמים בשבוע. בנוסף, מכונת כביסה איכותית שפותחה על ידי יצרנית מנוסה ואמינה באמת היא מכונה שתאפשר לכם להמשיך לכבס בראש שקט. עם זאת, אל תשכחו לבדוק את האחריות המוצעת לכם. במקרים רבים מובטחת לנו אחריות ארוכת טווח שלא באמת מספקת מענה לתקלות הגדולות או להחלפת חלקי חילוף. קראו את האותיות הקטנות, מומלץ להקפיד לרכוש מכונת כביסה בעלת דירוג אנרגטי חסכוני. שאלו את השאלות החשובות לכם והקפידו לבחור רק מכונת כביסה שמתאימה לצרכים שלכם ולשינויים שעשויים לחול גם בהמשך הדרך.