המאבק נגד כריתת חורשת העמל שוב מסעיר את רמת השרון, שבשבוע שעבר מנע ראש העיר אבי גרובר מחברי המועצה שירה אבין, עו״ד עידן למדן וגיא קלנר להעלות לדיון הצעה לסדר בעניין חלופות לכריתת חורשת העמל. ההחלטה השערורייתית למנוע דיון רציני בנושא מצטרפת לסירובה הבלתי חוקי של העירייה לענות לבקשה שהגישו התושבים לקבל מידע על החלופות לפי חוק חופש המידע. תושבים הפעילים בארגון "משמר החורשה" זועמים: "גרובר להוט משום מה לכרות את החורשה שהיא הריאה הירוקה היחידה באיזור למרות שיש חלופות רבות ומפר את החוק ברגל גסה.  נדרוש ניהול של ישיבות המועצה על ידי נציג ממונה, כך שינוהלו על פי חוק"

כלים
חורשת העמל ברמת השרון. צילום: עמית גירון
חורשת העמל ברמת השרון. צילום: עמית גירון

 

בשבוע שעבר מנע ראש העיר גרובר דיון בהצעה של חברי המועצה למדן, קלנר ואבין שדרשו להבין מדוע החלופות שהוצגו בפני ראש העיר לכריתת החורשה לא זכו להתייחסות העירייה. גרובר מנע את הדיון בטענה שהוא צריך לצאת מוקדם מהישיבה לאירוע. הדברים עוררו ביקורת קשה מצד חברי המועצה וחבר המועצה, אהרון אלמוג אסולין שנכח בישיבה, יצא בבקורת חריפה כנגד ראש העיר, בדף הפייסבוק שלו, כאשר כתב "החודש בפעם השנייה בתולדות המועצה הזו, דחה ראש העירייה שוב דרישה של תשעה חברי מועצה לכנס את המועצה לישיבה שלא מן המנין על פי סעיף 9 א. עשית זאת, אבי גרובר, בניגוד לכל חוק ודין". אסולין מתח ביקורת על גרובר בגין "התעקשות על בנייה של בית ספר בחורשת העמל, שוב בניגוד לדעת רוב חברי המועצה ואי דיון בחלופות שהוצגו על ידי אותה ועדה שהמועצה מינתה".

כחלק מהמאמץ למנוע את כריתת חורשת העמל ברמת השרון שמובילים תושבי השכונה שחברו לארגון "משמר החורשה", תושבי השכונה פנו פעמיים, לראשונה בחודש יולי 2016 ושוב לפני כחודש, בבקשה לקבלת מידע עפ"י חוק חופש המידע מעיריית רמת השרון. אחת הבקשות מתייחסת לסקר תנועה שהתקיים ברובע הדר בשנה האחרונה, אשר את תוצאותיו הם ביקשו לקבל – אך למרבה הפלא, קיבלו תשובה אשר מסרבת למסור להם את המידע, בניגוד לחוק.

בארגון "משמר החורשה" אומרים: "למרות שיש חלופות רבות לכריתת החורשה גרובר פשוט איננו מקשיב לאיש ונראה כאילו הוא נחוש להשאיר את רמת השרון ללא ריאות ירוקות. גרובר ממשיך ופועל כדיקטטור בניגוד לחוק ולדמוקרטיה, מסרב לבקשות תושבים לקבל מידע לפי חוק חופש המידע ומונע מחברי המועצה להעלות נושאים לדיון. זה ראש עירייה שמתאים למדינות עולם שלישי, לא לרמת השרון. לאור ההתנהלות האנטי דמוקרטית וההתעקשות לכרות את החורשה בלי לבחון חלופות, נכנס דיון בדרכים להחרפת המאבק, נשקול גם לדרוש ניהול של ישיבות המועצה על ידי נציג ממונה, כך שינוהלו על פי חוק".

חורשת העמל, בה למעלה מ-180 עצים, היא הריאה הירוקה היחידה במרכז האורבני של רמת השרון ואחת משתי החורשות האחרונות ברמת השרון. החורשה מהווה יעד פופולרי לטיול ופנאי בקרב ילדים ומבוגרים בעיר, והיא בית קבוע וחסר תחליף לקיפודים, חרדונים, עטלפי פירות, נקרים, יונקי דבש וציפורי אדום-חזה.

עיריית רמת השרון מתכננת להקים בית ספר במקום החורשה שתיעקר, למרות שבאותו רובע

כבר קיימים שלושה בתי ספר ולמרות שהוצגו חלופות רבות, מחסור בבתי ספר קיים דווקא באזורים אחרים לגמרי של רמת השרון -  מורשה והאזור הצפוני של העיר.