אז קבעתם מועד לחתונה שלכם וההתרגשות היא רבה... עכשיו רק מתחילות ההכנות, הריצות וההתרוצצויות. עד למועד החתונה אתם צריכים לארגון אולם (או גן אירועים), קייטרינג, תקליטן, תאורה וכמובן גם לבחור צלם לחתונה. ועוד לא דיברנו על בחירת השמלה, הטבעות וסידור מקומות הישיבה... בכתבה זו נתמקד בתחום צילום החתונה וניתן לכם כמה טיפים חשובים בנושא זה. אם אתם רוצים שתהיה לכם מזכרת מהיום המאושר בחייכם, אתם חייבים להקפיד במיוחד על כל מה שקשור לצילום החתונה.

כלים

 

צלם מקצועי או חובבן?

ההחלטה הראשונה ואולי החשובה ביותר היא הזהות של צלם החתונה שלכם. רוב האנשים הולכים על צלם מקצועי אשר מצלם את תמונות הסטילס והווידאו. רבים אף בוחרים בצוות של צלמים - צלם אחד שאחראי על תמונות הסטילס, צלם מגנטים לחתונה וצלם נוסף שיצלם במצלמת ווידאו, והעלויות יכולות להגיע לאלפי שקלים. האופציה השניה היא לתת לחבר, קרוב משפחה או מכר שמבין בצילום לצלם בעצמו. כך ניתן לחסוך אלפי שקלים, אך מצד שני אתם מסתכנים בכך שעבודת הצילום תהיה פחות טובה. הסיכויים שצלם חובבן יעשה טעויות ולא יצלם כהלכה את החתונה שלכם הם גבוהים יותר מאשר שצלם מקצועי יעשה זאת. לכן, הטיפ החשוב ביותר שלנו הוא ללכת על צלם מקצועי (ואם אפשר שני צלמים) ורצוי גם איכותי ככל האפשר. גם אם יש לכם דוד שטוען שהוא יצלם את החתונה שלכם בצורה מושלמת, הסיכון הוא גבוה ובמקרה של צילום החתונה בהרצליה לדוגמה, עוגמת הנפש שעלולה להיגרם לכם (במקרה של צילום גרוע) היא גבוהה במיוחד. במחיר של כמה אלפי שקלים, תוכלו לקנות לעצמכם שקט נפשי ומזכרת איכותית לכל החיים!

כיצד בוחרים צלם לחתונה?

אם החלטתם בסוף של דבר לבחור בצלם מקצועי, השקיעו זמן בבחירה זו. בחירת בעלי מקצוע בכל תחום היא עניין לא פשוט, בין אם המדובר בבחירת חשמלאים, מורים פרטיים, שרברבים או כל תחום אחר. כאשר בוחרים צלם לחתונה, יש להקפיד על אחת כמה וכמה. לצלם החתונה שלכם יש אחריות גדולה מאוד, והוא זה שלמעשה יקבע כיצד ייראה בסוף אלבום החתונה או סרט החתונה. ללא צילום איכותי ומדויק, יהיה לכם קשה ליצור סרט מושלם או אלבום מהפנט. הצלם צריך לצלם כראוי את קבלת הפנים, את כל טקס החופה, את שלב הריקודים, וכמובן את תגובות האורחים. לכן, מומלץ מאוד להשקיע ככל שניתן בבחירה מושכלת של הצלם, תוך מתן דגש על מספר נקודות חשובות כמו ניסיון ומוניטין, שירות ואמינות, רמת הציוד של הצלם, וכמובן - המחיר המבוקש. אנו ממליצים לבחור צלם שיש לו ניסיון רב שנים ומוניטין גבוה (רצוי על סמך המלצות אישיות שקיבלתם) וציוד צילום איכותי, מתקדם ומגוון ככל האפשר. רצוי כמובן שתהיה לכם כימיה עם הצלם על מנת שביום החתונה תהיו "בראש אחד" והוא יבין בדיוק מה אתם רוצים ומהם הצרכים שלכם. ככל שהצלם שתבחרו יהיו מגוון יותר וידע להתמחות בסוגים רבים יותר של צילום (צילומי פנים וצילומי חוץ, צילום נוף, צילום בפורמטים שונים וכו'), כך תגדילו את סיכויי ההצלחה. כמו כן חשוב מאוד לצפות בסרטי ווידאו שהצלם צילם בעבר וכן בתיק העבודות שלו.

ומה עם המחיר?

כמובן שאי אפשר להתעלם מנושא חשוב זה, אך כמו בכל תחום - לא כדאי לבחור איש מקצוע רק על סמך המחיר. הסעיף של הצילום הוא סעיף קטן יחסית מהתקציב הכולל של כל חתונה ולכן לא כדאי לוותר על צלם איכותי על מנת לחסוך כמה מאות שקלים. כמובן שיש לעשות סקר שוק מקיף מכיוון שטווח המחירים בתחום זה הוא רחב למדי, אך בסוף התהליך, מומלץ לבחור בצלם שהוא קודם כל איכותי ומקצועי ורק לאחר מכן לוודא שהמחיר שהוא מבוקש הוא במסגרת התקציב שלכם.

זכרו כי צילום איכותי של החתונה שלכם הוא תנאי הכרחי לכך שתהיה לכם מזכרת בלתי נשכחת למשך שנים ארוכות מהיום המאושר ביותר בחייכם!