ההורות היא מסע הוליסטי, המביא איתו אחריות, סיפוק, והמון, המון אהבה. ההורים לעתיד, הנושאים עובר טרם לידה, עוסקים לעיתים קרובות בתחזיות לעתיד והכנות לקראת התינוק הצפוי להגיע. לא אחת, אנחנו רואים מקרים של הורים לעתיד, שהרצון שלהם להוליד דווקא עובר ממין אחד הוא עז. זה יכול לקרות תחת נסיבות רבות ושונות, אבל בדרך כלל מדובר בהורים לילדים מאותו המין או בהורים שיודעים שלא יוכלו ללדת ילדים רבים והרצון שלהם לגדל דווקא בן או דווקא בת הוא רצון עוצמתי.

כלים

מכיוון שההורות היא תהליך שנועד לא רק לליווי של תינוק חדש והכנתו לחיים בוגרים בעתיד - אלא גם בתהליך שעוברים ההורים בגידול הילד, האושר והסיפוק שהם חווים בתהליך, ותחושת ההגשמה האישית שלהם - לעיתים מתבקש להתערב ולסייע בקביעת מין העובר.

כיצד עושים זאת? מהו התהליך, ומהם היתרונות והאתגרים? על כך ועוד - במאמר שלפניכם.

בחירת מין היילוד - איך זה מתבצע?

שיטת PGD הינה שיטה לאבחון גנטי טרום השרשה של עוברים בני שמונה תאים. ההליך מתאפשר אך ורק באמצעות הפריית מבחנה, במקרים אלה מוזרעות מספר ביציות מזרע האב, וכאשר הן מגיעות לגודל של עובר בן שמונה תאים - בדרך כלל בתוך 72 שעות אצל עוברים בריאים - נלקח תא אחד לאבחון גנטי מקיף. העוברים המתאימים עוברים החזרה בתהליך החזרת עוברים "רגיל" בהפריות מבחנה.

היתרונות בהליך PGD לקביעת מין העובר

הליך PGD הינו הליך מדוייק והוא מאפשר 99.9% דיוק בהחזרת עוברים מהמין הרצוי בלבד. בנוסף, בבדיקה הגנטית הנערכת לעובר נבדקים ערכים נוספים ונשללת הנשאות למחלות גנטיות שונות. הליך זה הוא הליך מומלץ גם אצל הורים שהם נשאים של גן פגום (כמו למשל גן תסמונת X שביר), בפרט בנשאות של מחלות גנטיות תלויות מגדר (כמו בדוגמה שלעיל).

אצל מי שעוברת הפריות מבחנה, אין הבדל בתהליך, פרט לעובדה שהעוברים מוחזרים לאחר הבדיקה וכשהם כבר "בני" שמונה תאים. הליך ההחזרה הוא דומה לזה שבהפריית מבחנה ללא תהליך בחירת מין היילוד

אמבריון - מאפשרת הליך PGD בתהליך של תרומת ביצית

אמבריון הוא גוף מקצועי המאפשר ליווי רפואי ואישי קרוב בהליכי תרומת ביצית לקראת הגשמת החלום והכניסה להריון. התהליך מתאפשר במספר מסלולים המספקים תמיכה מקיפה להגדלה משמעותית של הסיכויים להריון, וניתן לעבור תהליך PGD, לבחירת מין היילוד . הנה כמה מהיתרונות של המסלול לתרומת ביצית הכולל בחירת מין היילוד באמצעות אבחון גנטי טרום השרשה:

תורמת אחת לכל מטופלת - את בוחרת את התורמת שלך, שהיא בעלת המאפיינים ואולי גם הדמיון במראה אלייך, וכל הביציות שתקבלי - יהיו ממנה 63% הצלחה ללידה במסלול הכולל בחירת מין הילוד ליווי צמוד על ידי משפחת אמבריון, הכוללת אנשי מקצוע בתחום הרפואי וגם ליווי רגשי להתמודדות עם המהורות שעלולות לצוץ בדרך

פני אלינו, ונשמח ללוות אותך אל הגשמת החלום שלך

משפחת אמבריון נוסדה על מנת להעניק לנשים המתקשות ללדת דרך נוספת להגשמת החלום שלהן. דרך בה המטופלת מוקפת באנשי מקצוע ובצוות אכפתי, המלווה אותה באופן המתאים לה ותוך קבלת החלטות המביאות את הסיכויים להיכנס להריון לאופטימום, בכל צעד וצעד בדרך. אנחנו מזמינים אותך לפנות אלינו - נשמח ללכת איתך, יד ביד, בדרך להגשמת חלום ההורות.