הבורסה ליהלומים צמצמה את ההוצאות השנתיות שלה ב-10 מיליון שקלים. הודות לחיסכון, הפחיתה הבורסה את העלויות שמשלמים בעלי המשרדים בבורסה בהוצאות אחזקת הבית וכן את תשלום דמי החבר עבור 200 חברות בבורסה

יורם דבש, נשיא הבורסה ליהלומים. צילום שחף הבר
יורם דבש, נשיא הבורסה ליהלומים. צילום שחף הבר

בעקבות זאת הודיע נשיא הבורסה ליהלומים, יורם דבש, על הרחבת תוכנית החברות, המעניקה סבסוד של 50 אחוז לחברות אשר אינן יכולות להרשות לעצמן חברות מלאה בבורסה. במכתב ששלח ליהלומנים כתב נשיא הבורסה יורם דבש כי 400 חברות, שהן כ-14 אחוז מ-2,800 החברות בבורסה, יקבלו את ההנחה.

לדברי דבש, החיסכון הכספי הושג בעקבות תוכנית התייעלות מקיפה שהוביל יחד עם הנהלת הבורסה, שהתמקדה בעדכון טכנולוגיות, בעיקר בתחום מערך האבטחה המקיף של הבורסה ליהלומים, ויצרה חיסכון משמעותי בכוח אדם ושעות אבטחה.

במסגרת זאת הוטמעו בבורסה ליהלומים אמצעי אבטחה חדשניים שהובילו לחיסכון כספי ללא פשרה על רמת הביטחון, כגון זיהוי פנים ביומטרי ואוטומציה בכניסה לבורסה ולמגרש החנייה.

"התעדכנות טכנולוגית מתמדת היא עיקרון ניהולי חשוב ביותר במאה ה- 21, בוודאי כאשר טכנולוגיות חדשות יכולות לשפר את רמת השירות לצד חיסכון כספי. מעבר לכך, המצב בשוק היהלומים בעולם ובישראל כיום מחייב ניהול צנוע, יעיל וזהיר יותר כדי להפחית את הנטל על החברות בבורסה", אמר נשיא הבורסה ליהלומים, יורם דבש.