כל ארגון, בין אם הוא ארגון גדול או קטן, צריך למצוא לעצמו אמצעים ממוחשבים כיצד לאחסן את המידע שהוא צובר.

כלים

 

אנחנו נמצאים בתקופה בה ארגונים בכל תחום שהוא, צוברים כמויות עצומות של מידע, החל ממידע שנכנס אל הארגון מבחוץ וכלה במידע שנוצר בתוך הארגון.

המידע אשר הארגון צובר, חייב להיות מאוחסן במקום בו אפשר לשמור עליו הן מפני מצבים של גניבות, שינויים או אובדן מידע מסיבות אחרות. לשם כך הארגונים השונים משתמשים בחברות אשר יש להן מערך שרתים מתקדם, מערך אותו הן מציעות לארגונים ולעסקים השונים, בו הם יכולים לאחסן את המידע שלהם, ולעבוד דרכו. בצורה כזו המידע נשמר בצורה מאובטחת ונוחה.

לפני שנסביר מה הוא בדיוק מערך שרתים מתקדם, חשוב להסביר את הנושא של אחסון מידע בארגון. כמעט כל עסק, לא משנה באיזה סדר גודל, עובד עם מחשבים ושם נמצא כל המידע, בין אם זה מידע על לקוחות וספקים, מידע על מלאי, תכתובות פנימיות, מידע חשבונאי ועוד.

עסק לא יכול לאחסן את המידע אך ורק במחשבים שלו, שכן אם הם ייהרסו או יימחקו בטעות, כל המידע ייאבד, מה עוד שעם הזמן, הזיכרון הפנימי של המחשב לא יספיק לכך. לכן הוא משתמש בשרתים חיצוניים אשר מאחסנים את המידע, ומאפשרים למחשבים בעסק (במקרים רבים גם בבית וכן למכשירים סלולאריים או טאבלטים) גישה פשוטה ונוחה אל אותם שרתים. כך בנוי אחסון מידע בארגון.

מה כולל מערך שרתים מתקדם, ומה ההבדל בין השרתים השונים

מערך שירותים מתקדם כולל היום, אפשרויות אחסון וגישה נרחבות לבית העסק מכל מקום. מרבית העסקים מפעילים כיום שירותי אחסון במסגרת מה שנקרא "מחשבי ענן" הרעיון הוא שהם מחוברים לשרת חיצוני, אליו הם יכולים להעביר את כל המידע שהארגון צובר, ויש להם גישה אליו מכל מקום.

אותו שרת חיצוני, נמצא בקשר עם כל המחשבים בעסק, ובצורה כזו כל קובץ שנמצא במחשב מסוים, נמצא גם במחשב אחר. ניתן באמצעות מחשבי ענן, ליצור גם הפרדה, כך שגורמים מסוימים בעסק יראו אך ורק קבצים ספציפיים, בעוד שאחרים יראו את כולם. אותו מחשב ענן מעניק גיבוי מלא למידע ולחומר שהארגון מאחסן בו.

אנחנו מכירים שני סוגי שרתים עיקריים, שרת וירטואלי שהוא למעשה שרת שמתחלק למספר לקוחות. בצורה כזו המפעיל יכול לקחת את השרת ולהציע אותו, על פי חלוקה של שטח, ללקוחות שונים. כמובן שזה לא משפיע כלל על העובדה של אף לקוח, וכולם נהנים מאותה איכות ומאותה אבטחה. זה הרבה יותר חסכוני למפעיל וגם ללקוח, שלא צריך לשלם על שרת שלם אלא רק על חלק ממנו.

סוג שרת אחר הוא שרת ייעודי, שכולו מיועד ללקוח מסוים, יש בו כמות מסוימת של שטח, אבטחה ומערכת הפעלה ספציפית.