לאחר שהתייאשנו מהפק"מים בבנק, הפסדנו כסף בניהול תיקים והורחקנו באמצעות חוק מס על דירה שלישית מהשקעות בנדל"ן בישראל - ישראלים רבים שוקלים רכישה של נכסי נדל"ן בחו"ל, ואחד היעדים האטרקטיביים ביותר היא, כמובן, ברצלונה. דירות למכירה בברצלונה יש בשפע, ומחירי נכסי הנדל"ן באחת הערים היפות באירופה, נמוכים עד כדי חמישית המחיר - ביחס למחירי הנדל"ן בישראל (אגב, פערים אלה גבוהים משמעותית ביחס לפערים במחירי השכירות בין ישראל לברצלונה, מה שהופך את ההשקעה בדירה בברצלונה לבעלת תשואה גבוהה). איך רוכשים דירה בברצלונה? על כך - במאמר שלפניכם.

 אבל רגע, למה דווקא ברצלונה?

שנת 2016 היתה שנה הפכפכה למשקיעים בנדל"ן ברחבי העולם - אבל לא בספרד. השקעה בנדל"ן בברצלונה הוכיחה את עצמה כבחירה שרווחים בצידה - כאשר קצב הצמיחה ועליית המחירים בתחום הדירות למכירה בברצלונה היה גבוה מזה חמש שנים. ספרד, ובמיוחד ברצלונה, עיר נמל יפהפייה בעלת היצע נכסי נדל"ן מוגבל ושוק ששומר על יציבות הן במחירי המכירה של דירות בברצלונה והן במחירי השכירות בה - מתמקמים במעלה הטבלה ביחס לערים האטרקטיביות ביותר באירופה להשקעה בנדל"ן.

איך קונים דירה בברצלונה?

מלאי הדירות למכירה בברצלונה הוא מוגבל וסופי. על כן, מומלץ למשקיעים שהחליטו על רכישת דירה להשקעה בברצלונה, לשמור את "היד על הדופק", בתהליך חיפוש נכס אטרקטיבי להשקעה, אשר יספק תשואה גבוהה ביחס למחירו.

אם כבר מצאתם דירה למכירה בברצלונה, על ידי שיטוט באתרי המכירות המקומיים או על ידי ארגוני השקעה בנדל"ן הפועלים בישראל אך מתמחים באיתור השקעות נדל"ן בספרד - מומלץ לברר היטב מה יהיו התשלומים וההחזרים הצפויים מעסקה כזו. בין השאר, חשוב לברר את גובה המס שתשלמו על רכישת דירה ברצלונה - חישוב המס בספרד אינו זהה לחישובי המס בישראל, והוא שונה עבור אנשים פרטיים ועבור מי שרוכש נדל"ן כחברה.

בנוסף, חשוב להכיר עלויות נוספות - כמו למשל עלויות מקומיות, מיסים על ההכנסה משכירות, ומיסים שתצטרכו לשלם בגין אחזקת הבית. אל תשכחו לקחת בחשבון עלויות שירותיה של חברת ניהול, אשר תאפשר אחזקה מקומית שוטפת של הנכס שלכם והשכרתו.

רוכשים דירה בברצלונה? משכנתא בספרד זה קל

אם אתם מחפשים דירות למכירה בברצלונה אבל חוששים מאפשרויות המימון אשר עומדות בפניכם - יש לנו בשורה משמחת. עבור משקיעים מחוץ למדינות האיחוד האירופי אשר רוכשים נדל"ן בספרד, הבנקים מספקים הלוואות משכנתא מקומיות בגובה עד 70% ממחיר הרכישה של הנכס, בתנאים מעולים, ובריבית אשר לא עולה על - 3.5%. ביחס לריביות המשולמות בישראל - מדובר על תנאים נפלאים.

היוועצו באנשי מקצוע, לפני שתקפצו לעסקת נדל"ן

חשוב לדעת כי בעוד מאגר הדירות למכירה בברצלונה טומן בחובו כמה אפשרויות להכנסה פסיבית יוצאת מן הכלל - תוכלו כמשקיעים אשר אינם בקיאים ברזי השוק, למצוא את עצמכם משלמים על הנכס שבחרתם מחיר גבוה משמעותית ממחיר השוק או לגלות כי עליכם לשלם בגין הוצאות שלא לקחתם בחשבון מראש. על מנת להבטיח עסקה רווחית של רכישת נדל"ן בברצלונה - מומלץ להיוועץ באנשי מקצוע, המכירים את השוק והיכולים ללוות אתכם בדרך לרכישה מוצלחת של נכס מניב בברצלונה. תתחדשו!