לא מעט אנשים מעוניינים לרדת במשקל במהלך חייהם. ניתן למצוא כיום לא מעט אופציות שונות עבור דיאטות, אשר מבטיחות כי שמירה על כלליהן, תסייע להורדה יעילה ומהירה ובמשקל. אולם, חשוב מאוד לדעת שבכדי שהירידה במשקל תשמר ותישאר לאורך זמן, יש לדאוג לתפריט דיאטה מאוזן ובריא, המכיל בו את כל מה שדורש הגוף למען חיותו ובריאותו.

כלים
תפריט דיאטה
תפריט דיאטה

מדוע חשוב לדאוג לתפריט דיאטה מאוזן ובריא

דיאטה היא מילה שלא מעט מהאוכלוסייה מכירה מאז ומתמיד- ישנם לא מעט אנשים אשר סובלים מעודף משקל, אשר בגינו הם חשים פחות נוח עם המראה הוויזואלי שלהם או שמצבם הבריאותי איננו תקין. בין אם מדובר באי נוחות מהמראה החיצוני או רצון להראות יותר טוב ובין אם מדובר בצורך להיות בריא יותר- מילת המפתח הטומנת בה את ההבטחה למראה טוב יותר ולבריאות איתנה יותר היא: דיאטה. ישנם לא מעט שיטות לדיאטות שונות אשר מבטיחות ירידה במשקל באופן כזה או אחר. ישנן שיטות אשר משלבות בהן כדורי הרזיה, ישנן שיטות המתבססות על תפריט דל מאוד מבחינה קלורית, על דילוג ארוחות, על שייקים בלבד ועוד. דיאטות הרזיה המבוססות על תפריטים דלי קלוריות באופן משמעותי, יגרמו לאדם לרדת במשקל באופן מהיר, אך על פי על המחקרים- מהר מאוד האדם יעלה את כל הקילוגרמים שירד ויוסיף עליהם קילוגרמים נוספים. דיאטות המבוססות על מאזן קלורי נמוך, אשר לא מורכב מכל אבות המזון החיוניים והחשובים לגוף, יגרמו לאדם להיות פחות בריא וכן, על אף שאולי יאפשרו לו להשיג את המראה הרצוי לו תוך זמן קצר, לרוב יגרמו לו לחזור למראהו הקודם תוך זן קצר בהעדר שמירה על המאזן הקלורי המצומצם לאורך זמן רב.

כיצד לבחור בתפריט דיאטה בריא ומאוזן

בכדי לבחור בתפריט מאוזן המכיל בו את כל אבות המזון החשובים והחיוניים עבור הגוף מצד אחד ומצד שני, אשר יסייע לירידה במשקל ולהשגת המראה הרצוי לך והבריאות הדרושה לגופך, חשוב מאוד להתייעץ עם תזונאי אשר יוכל לבחון את כל הפרמטרים הגופניים שלך ובהתאם לכך להתאים לך תפריט הכולל את כל מה שדרוש בו, על פי כמות הקלוריות הדרושה לך ליום. התפריט יכלול: שומנים, פחמימות, חלבונית, ירקות וכל מה שדרוש בכדי שתהליך הירידה במשקל יהיה תהליך הדרגתי, בריא ואיכותי. תהליך מעין זה אולי לא יסב לך את התוצאות הדרושות לך מהר, אך התוצאות ישמרו לאורך זמן רב ומשמעותי יותר וכן, תוכל לחוש כי גופך נשאר חזק ובריא לאורך כל התהליך, בשל העובדה כי אתה מספק לו את כל מה שחשוב עבורו, על אף שאתה מצוי בתהליך דיאטה שמטרתו היא הורדה במשקל הגוף.

לבחירת תפריט דיאטה של תזונאית קלינית בקרו באתר