אין תחום יותר מבלבל מאשר קידום אתרים, במידה ואתם אינכם מכירים את הנושא. בניתם אתר בעצמכם או בעזרת בונה אתרים מקצועי, וחשבתם, שאחרי כל המשאבים בזמן ובכסף שהשקעתם בו, עכשיו הגעתם אל המנוחה ואל הנחלה. טעות, טעות גדולה, מכיוון שרק עכשיו, בעצם, מתחילה העבודה האמיתית עבורכם, במידה והתפתיתם שלא לקחת חברה לקידום אתרים. מאחר ונראות במנוע החיפוש של גוגל הוא הדרך הטובה ביותר להיחשף ללקוחות עתידיים, קידום אתר הוא הצעד ההגיוני הבא.

כלים

 כיצד עובד קידום אתרים בגוגל?

על מנת להציב את האתר שלכם בראש תוצאות החיפוש, מעמידה גוגל לרשותכם שני ערוצי פרסום: הקידום הממומן (PPC) והקידום האורגני ("אורגני" בקונטקסט של קידום אתרים פירושו טבעי, לא ממומן). פרט לעניין התשלום, בין שני הסוגים ישנם מספר הבדלים מהותיים: הראשון בהם הוא המהירות בה מגיע האתר לראש תוצאות החיפוש - בעוד שקידום אורגני הוא מלאכה איטית והדרגתית, קידום ממומן ימקם את המודעה שלכם בראש עמוד תוצאות החיפוש כששאילתה מסוימת תוקלד. ההבדל השני הוא הצורך בידע מקצועי לצורך הקידום - בעוד שקידום אורגני מצריך ידע עדכני ומקצועי על מנת לבצע קידום אפקטיבי, קידום ממומן כמעט איננו דורש ידע ותוכלו לרוב לטפל בו בעצמכם. ההבדל השלישי בין סוגי הקידום הוא כמות המתחרים בהם אתם צריכים להילחם על ה"בכורה" - בעוד בקידום האורגני אתם צריכים להתמודד עם כל המתחרים שלכם (פרט, כמובן, לאלה שהעדיפו קידום ממומן), כמות המתחרים שלכם בקידום הממומן קטנה בהרבה. ההבדל הרביעי הוא רמת האמון שרוכש הציבור לסוגי הקידום השונים - אתרים שמטפסים לפסגה באמצעות קידום אורגני זוכים לאמון הגולשים, לעומת זאת, כולם יודעים שאתרים בקידום ממומן נמצאים שם רק "בזכות" התשלום לגוגל.

מהם עקרונות הקידום האורגני?

למרות שגוגל מחזיקה את הקלפים קרוב לחזה הווירטואלי שלה ואיננה משתפת את המקדמים בקריטריונים שעל פיהם מדורגים האתרים בתוצאות החיפוש, ישנם מספר קריטריונים בסיסיים אשר מוסכמים על כל מקדמי האתרים. הנה כמה מהם: מילות מפתח - מילות המפתח מככבות בראש מצעד הקריטריונים, כאשר הן משולבות בכותרת העמוד, כותרת התוכן, במטא דסקריפשן, בתיוג התמונות ובלפחות אחת מתגיות ה-H2-H6 שבעמוד. קריטריון נוסף לנקודות זכות הם הקישורים היוצאים מהתוכן. קישורים אלה צריכים להיות מקושרים לעוגנים מקוריים ככל האפשר, מסומנים בקו תחתון ובצבע שונה (גוגל מתייחסת בחומרה לקישורים שאינם מסומנים כקישורים). עוד קריטריון משמעותי לנקודות זכות הוא תכני האתר, אשר ביחס אליהם, ישנו דווקא מידע רב יחסית.

מהן הדרישות מתכנים באתר?

בעת קידום אתר בגוגל לתכנים ישנה חשיבות רבה: הם נדרשים להיות תכנים עדכניים ומקוריים (לא משוכפלים בין דפי האתר ולא מועתקים ממקורות חיצוניים), מועילים, ללא דחיסת מילות מפתח (Keyword Stuffing) מופרזת, עם כותרות-משנה משמעותיות וקישורים יוצאים מסודרים. כאן, אין טעם להסתבך עם גוגל בניסיון לעקוף את הדרישות והמגבלות, מכיוון שגוגל שמה דגש מיוחד על תכנים תקינים.

לסיכום:

קידום אתרים אורגני, כאשר הוא נעשה בדרך הנכונה, יכול למקם את האתר שלכם במקום מכובד בתוצאות החיפוש. החשיבה העקרונית היא לבנות אתרים מעניינים ומועילים, אשר יגרמו לגולשים לשוב אל האתר פעם אחרי פעם בשל תוכנו ובשל מה שיש לו להציע להם (עצות, טיפים, מידע מהימן ואיכותי). עכבישוני האינדוקס של גוגל מדמים את הגלישה האנושית, וככאלה, הם בוחנים באתר בדיוק את אותם הדברים שגולשים אנושיים היו מחפשים בהם.