הגוף שלנו זקוק למים. בין אם אתם מודעים לכך ובין אם לא, צריכה מספקת של מים משפיעה במידה רבה על תפקוד הגוף, על תחושת העייפות, על יכולת התפקוד שלנו וגם על חילוף החומרים. רובנו יודעים היטב כיצד מגיב הגוף למצבים שבהם אנחנו לא שותים מספיק. השפתיים נעשות יבשות, הראש כואב ויכולת הריכוז שלנו לוקה בחסר. אז כמה מים אנחנו אמורים לשתות במהלך היום, ואיך תסגלו לעצמכם הרגלי שתיה טובים יותר?

כלים

 

הכמות הנכונה והמומלצת

במדינה חמה כמו ישראל אין ספק שלשתיית מים יש חשיבות עליונה, שכן ללא כמות מספקת של מים הגוף יתקשה לשמור על חום גוף מאוזן, והדרך משם לכאבי הראש ולהתייבשות מהירה למדי. הכמות המספקת, לפחות על פי ההמלצות הרשמיות, היא כ-2.5 ליטרים של מים לנשים מדי יום, וכ-3.5 ליטרים לגברים. כ-80% מתוך הכמות הזו תגיע מצריכה ישירה של נוזלים (שתיית מים) והיתר באמצעות המזון, שהרי כל מזון שאנחנו צורכים, בוודאי פירות וירקות, מכיל בתוכו גם מים. אם תרצו לחשב במדויק כמה מים לשתות מדי יום, הרי שלנשים ההמלצה היא לשתות כ-10 כוסות ביום, בעוד הכמות המומלצת לגברים היא 12 כוסות.

כך תתרגלו לשתות קצת יותר

מאחר וצריכת מים היא תנאי הכרחי לתפקוד תקין וטוב יותר של הגוף שלנו, אין ספק שאנחנו צריכים להתחיל לשתות הרבה יותר. דרך טובה אחת לעשות זאת היא להצטייד בבקבוק מים קטן לכל מקום שאליו נגיע. עם בקבוק שנמצא תמיד בהישג ידנו נזכור לשתות וגם לא נרגיש שאנחנו צריכים להתאמץ כדי למצוא מים נקיים וראויים לשתייה. זה הפתרון האידאלי למי שנמצא כל היום בדרכים, וגם למי שמבלה שעות ארוכות במשרד ומוצא את עצמו בסוף היום מותש פשוט משום ששכח לקום מפעם לפעם לעבר המטבח כדי למלא לעצמו כוס מים.

זמינות מרבית

במילים אחרות, אתם צריכים להפוך את המים לנגישים הרבה יותר. בקבוקים מוכנים במקרר הקטן של המשרד או מתקן מים במטבח הם שני צעדים חיוניים שיעזרו לכם לסגל הרגלים חדשים ויזכירו לכם שאתם צריכים לשתות. כך תוכלו להצמיד את פעולת השתייה גם לקפה של הבוקר, להכין לעצמכם בקבוק לדרך ובאופן כללי, לשתות הרבה יותר. בסופו של דבר, זו הדרך הנכונה והבטוחה לשפר את תפקוד הגוף, לצמצם את תחושת העייפות ולעבור את היום המפרך שלפניכם בצורה היעילה והטובה ביותר.