וועדת השרים לחקיקה דחתה היום את הצעת חוק הקבינט של ח"כ עפר שלח, יו"ר סיעת יש עתיד וחבר וועדת החוץ והביטחון. בתגובה לכך ח"כ שלח אמר כי "אין מדיניות, אין תאום, אין הגדרות – הקבינט לא מתפקד כמפקד העליון של הצבא וראש הממשלה עושה הכל כדי להשאיר את המצב כמו שהוא"

חה"כ עפר שלח. צילום: אלעד גוטמן
חה"כ עפר שלח. צילום: אלעד גוטמן

הצעת חוק הקבינט גובשה בעקבות ממצאי דו"ח מבקר המדינה על התנהלות הגוף במלחמת לבנון השנייה, במשט הטורקי לעזה ומאוחר יותר קיבלה התייחסות גם בעקבות דברי המבקר לעניין צוק איתן. ההצעה מבקשת לייעל את התנהלות הקבינטים ודורשת כי חבר קבינט יקדיש חצי יום בשבוע לטובת למידה של חומרים המובאים לדיון ונחוצים לידיעתו.

בנוסף קובעת ההצעה כי ימונה יועץ לחברי הקבינט ומבקשת להגביר את הפיקוח של הכנסת על עבודת הממשלה.

מוקדם יותר היום, כאמור, דחתה ועדת השרים לענייני חקיקה את הצעת חוק הקבינט של ח"כ שלח.

בעקבות דחיית הצעתו אמר ח"כ שלח: "שלוש שנים לאחר סיומו של מבצע צוק איתן ודבר לא השתנה. המעטפת הביטחונית סביב ראש הממשלה לא קיימת, ההחלטות לא יהיו טובות יותר בפעם הבאה."

שלח הוסיף כי "ראש הממשלה מעכב כבר שלוש שנים את תיקון הליקויים, שעלו בהחלטות שגויות ובדם במבצע צוק איתן. לקח לנתניהו כמעט שנתיים עד שהוקמה ועדת עמידרור, גם זה רק כדי לתת תשובה בתקשורת לטיוטה הראשונה של דו"ח המבקר. עבודת הוועדה ארכה חצי שנה, עוד חצי שנה נדרשה לנתניהו כדי לתת הוראה כללית וחסרת משמעות ליישום הלקחים."

"שום דבר לא השתנה לטובה בעבודת הקבינט, שלוש שנים אחרי שנחשפנו לדרך הבעייתית שבה נתניהו מנהל את ענייני המדינה החשובים ביותר. העליתי להצבעה את חוק הקבינט, שבו יש את כל הבסיס החוקי לתיקונים האלה וחברי קבינט רבים תומכים בו, ואמרו זאת בגלוי - אבל במצוות ראש הממשלה הקואליציה הפילה את החוק. המסקנה היא בלתי נמנעת: נתניהו פשוט לא רוצה לתקן את תהליך קבלת ההחלטות." סיכם ח"כ שלח.