המשרד הוא החלל שרבים מאתנו מבלים חלק נכבד מחייהם אם לא את רוב הזמן. יחד עם זאת, לא תמיד מושקעת המחשבה הנדרשת עבור עיצוב המשרד ובחירת הצבעים המתאימים.

בהיעדר מעצב פנים, הנטייה של רבים מאתנו היא פשוט לצבוע את המשרד בצבעים המוכרים לנו מהסביבה הביתית – טעות שחוזרת על עצמה הרבה יותר מפעם אחת. בעוד צבעים שמתאימים לאווירה הביתית ומשמשים בדרך כלל להשראת אווירה נינוחה עד מרדימה, במשרד צריך לחשוב על צבעים מסוג אחר – כאלה שמצד אחד יצרו ניחוחות אך מצד שני גם יעודדו יצירתיות ולצבעים גבירותי ורבותי, השפעה הרבה יותר גבוהה מכפי שרבים נוטים לחשוב.

כלים
צביעת משרד בצבעים מתאימים
צביעת משרד בצבעים מתאימים

 

צביעת משרד – התועלת הגבוהה ביותר

אם נעצור ונחשוב לרגע מהי הפעולה שתביא לשינוי המהותי ביותר בסביבת העבודה ומבלי להיכנס להוצאות אסטרונומיות, אחד האמצעים שיעלו בוודאות הוא צביעת המשרד. בזמן קצר באופן יחסי ובמסגרת תקציב שפויה למדי, ניתן לשנות את חלל העבודה מהקצה אל הקצה. אך אל תטעו, חשוב להשקיע זמן בתכנון ובחירה של הצבעים כך שישמשו מספר מטרות עיקריות.

המיתוג שלכם והצבע במשרד

נדמה אפוא שבחירת צבע למשרד היא הרבה יותר מפתיחת מניפת צבעים... כשאתם בוחרים בצבעים למשרד, אתם צריכים להביא בחשבון את האווירה הכללית כמו גם תחושת ההזדהות של העובדים והלקוחות כך שאם צבעי הלוגו מאופיינים בכתום (שזו בחירה מעולה כפי שנפרט בהמשך), מדוע לא לשלב את הצבע הכתום גם בצביעת המשרד?

צביעת משרד בצבעים מתאימים

דוגמה למשרד שצבוע בצבעים מתאימים - נעים מצד אחד ומעודד יצירתיות מצד שני

מה אומרים המחקרים?

אם לא השתכנעתם עד כה שלבחירת צבעים לצביעת משרד חשיבות עליונה בפריון העבודה ובהרגשה הכללית שלכם ושל העובדים, כדאי שנדון בעניין מהזווית המחקרית.

במחקר שהתבצע באוניברסיטת טקסס נמצא שצבעים לבן ואפור עשויים להביא לרגשות דכדוך ועייפות – בעיקר אצל נשים. צבעים אחרים לעומת זאת, השפיעו לא רק על הרגש הכללי וניכר שינוי מהותי ביצירתיות של העובדים בהינתן צבעים שונים.

כחול זה הלבן החדש

אם לצבוע את הבית בצבע לבן נקרא ללכת על בטוח, בצביעת משרדים, הכחול יהיה במקרים רבים הבחירה הטובה ביותר.

הצבע הכחול משפיע באופן ניכר על היצירתיות של העובדים ומעבר לכך – אפילו על ההספק שלהם!

דוגמה לבחירת צבעים לקויה

ומצד שני - בחירת צבעים שמתאימים לבית אך לא למשרד

למה צריך לשים לב בצביעת משרד בצבע כחול?

זימו לב לגוון. ההבדל בין כחול כהה לתכלת יכול להיות מהותי וצריך לקחת בחשבון את גודל החלל וכן את הצבעים שמשתלבים ברקע כדוגמת רהיטים.

נקודה חשובה לגבי כל הצבעים! בחירת צבעים כהים עשויה להקטין את החלל באופן וויזואלי ובמקרים של חלל צר לא כדאי להשתמש בגוונים כהים. לעומת זאת, כאשר מדובר בקירות מרוחקים או במשרד ארוך וצר, שימוש בצבע כהה בקירות המרוחקים ממרכז החדר עשויים לייצר חלל ריבוי ופחות מלבני.

ירוק – מושלם למי שעובד שעות רבות

נדמה שהשורה הזאת נכתבה בדיוק בשביל תושבי מדינת ישראל (: מחקרים מצאו שהירוק הוא מהצבעים שאינם מאמצים את העין ולכן הוא משרה אווירה רגועה אך אל תטעו, אותם מחקרים גם מצאו שהרוגע ממש לא בא על חשבון היעילות! עובדים שנחשפו לצבע הירוק היו יעילים ורגועים בו בעת.

אנשים יצירתיים? הצהוב הוא בשבילכם!

הצהוב הוא צבע מעניין. הוא לא מרגיע אבל הוא בהחלט נותן דרייב! אם אתם רוצים לוותר על הרוגע ולהחליף אותו בתחושת אופטימיות מתפרצת או אם אתם צובעים משרד של אדריכלים או מעצבים מכל סוג שהוא או בקיצור, רוצים ליצור אווירה שתעודד יצירתיות חוצת גבולות – בחרו בשילוב של הצבע הצהוב (במידה שאתם לא אוהדי הפועל כמובן).

תפעילו את השרירים בצבע אדום

הצבע האדום מוזכר בדרך כלל עם אהבה ותשוקה ולא בכדי. מחקרים מצאו שהצבע האדום מעורר רגשות ואף מאפיינים פיסיים כגון קצב פעימות הלב לאורך זמן. לא בכדי ניתן לראות את הצבע האדום במרכזי כושר וספורט רבים, המעצבים כך נראה עושים את עבודתם באופן מקצועי למדי...

על מה צריך להקפיד בצביעת משרד

בשונה מצביעת דירה, המשרד הוא גוף אורגני שמקיים סביבת עסקים וככזה צריך להימנע מפגיעה ככל שניתן. כדי להשיג את המטרה, מומלץ לבחור בקבלן צבע שיבצע את העבודה בשעות הלילה כך שהפגיעה על שגרת העובדים תהיה מינימאלית אם בכלל. כמו כן חשוב לבחור בחברה עם מיומנויות מתאימות מאחר שצביעת משרד דורשת הכנה מסוג אחר – מאחר שמגע של צבע עם שטיחים מקיר אל קיר או פרקטים, עשוי ליצור נזק שעולה על התועלת.

בנוסף, מומלץ לבחור בחברה עם כוח אדם מספק שיסיים את המטלה במהירות המרבית וביעילות.