חשבתם פעם מה מניע את הרכב שלכם באמת? עם סיבוב המפתח של הרכב מופעל המצבר והוא הדוחף את הרכב לנוע הלאה. ברכב חדש המצבר המותקן פועל כראוי בדרך כלל. הוא אמנם זקוק לבדיקה תקופתית, אך בדרך כלל אין צורך להחליפו. ברכב יד שנייה או רכב ישן ביותר, לעומת זאת, יש צורך לבדוק את המצבר ביתר שאת ולבחור מצבר חדש בעת הצורך. בחירת מצבר לרכב צריכה להיעשות בדרך זהירה מדוקדקת, שכן מצבר שאינו מתאים לרכב עלול לגרום לבעיות מיותרות

בוחרים מצבר לרכב

צריכים להחליף מצבר לרכב? אלה כמה טיפים שנועדו לעזור לכם לבחור את המצבר הנכון, אם כי בכל שלב מומלץ להתייעץ עם חשמלאי רכב מקצועי:

· לבחור את הסוג הנכון – בדרך כלל המצברים נחלקים למצברים של 60 אמפר ו-80 אמפר. אם יש לכם רכב בעל מנוע קטן, סביר להניח שתזקקו למצבר של 60 אמפר. מנגד, אם יש לכם רכב גדול לשמונה נוסעים, סביר להניח כי מצבר של 80 אמפר הוא המצבר שלכם. בכל מקרה, כדי לוודא זאת פנו לאיש מקצוע.

· איכות המצבר – מצבר איכותי ישמש אתכם לטווח ארוך. משום כך, גם אם התקציב שלכם מוגבל, לא מומלץ לחסוך בכסף כשמדובר ברכיב כה חשוב כמו מצבר לרכב. אמנם אין צורך לרכוש מצבר במחירים מופרזים, אך אסור לוותר על רכישת מצבר באיכות גבוהה. מצברים איכותיים ועמידים במיוחד מבוססים על ג'ל ויכולים להחזיק מעמד אפילו 15 שנה. אך ברכבים רבים מותקנים מצברים פשוטים יותר המחזיקים מעמד במשך כ-3 עד 4 שנים – מצברים אשר פועלים על מים וחומצה.

· תמיכה בעת צרה – חשוב לוודא כי המצבר שאתם רוכשים מגיע עם אחריות של כמה שנים, ואם מתעוררת בעיה, יש לכם למי לפנות. גם אם מחיר המצבר יהיה יקר יותר מן הצפוי, תמיד טוב לדעת שאתם יכולים לקבל תמיכה מהספקים.

· המתח של המצבר – מתח המצבר משתנה בין 6 ל-12 וולט. חשוב להתייעץ עם חשמלאי רכב ולוודא כי אתם בוחרים את הסוג הנכון. זאת משום שמתח נמוך מדיי לרכב עלול לגרום לתקלות במצבר, ואילו מצבר בעל מתח גבוה מדי צורך הרבה מים.

לשמור על כללי הבטיחות

אם רכשתם מצבר חדש והחלטתם לבצע בדיקה תקופתית מדי כ-3 חודשים, חשוב להקפיד על כללי הבטיחות. מצבר לרכב מכיל חומרים מסוכנים כמו גז מימן דליק וחומצה. לפיכך, הימנעו מהדלקת אש בקרבת המצבר ודאגו להגן על גופכם לפני שאתם מנתקים את המצבר ממקומו. יש לשים כפפות, משקפי מגן ובגדים עבים לצורך הגנה. לאחר מכן, תוכלו להוציא בזהירות את קופסת המצבר, לבחון אותה ואת החיבורים שלה ולוודא כי אין בעיה מיוחדת. על כל פנים, בדיקת המצבר עלולה להיות מסוכנת אם אין לכם ניסיון רב בתיקון רכבים, ולכן כדאי לפנות לחשמלאי רכב אשר יבצע את הבדיקות במיומנות ויעילות.

מעוניינים להחליף מצבר לרכב במחיר הוגן ? בקרו באתר לירון מצברים לקבלת מידע נוסף.