לכל חלל ופינה בבית יש תפקיד משלו. בחלקם אנחנו עוצרים כדי להירגע מהשגרה הדוחקת, באחרים אנחנו מארחים חברים קרובים לארוחה דשנה. בפינות מסוימות אנחנו עובדים ולומדים, ואילו באחרות אנחנו מתמקדים בהכנת מטעמים מלהיבים לבני ובנות המשפחה.

כלים

מאחר ולכל פינה מטרה אחרת ופונקציה ייחודית, גם בחירת התאורה צריכה להתבצע באופן שיתאים לשימוש שלכם בחלל. הדוגמאות שלפניכם בהחלט יוכלו לספק לכם השראה.

 

לאכול עם תאורה נעימה

אחת הפינות המרכזיות בבית היא פינת האוכל, זו שמארחת אותנו וגם את החברים ואת בני המשפחה כשהם מגיעים לסעודה משפחתית דשנה. תאורה ישירה היא הדרך הנכונה להאיר את הפינה הזו, והיא תספק אור בשפע. אם כן, אחד הפתרונות הנפוצים והאידאליים הוא שימוש בגוף תאורה ארוך יחסית, בדיוק מעל השולחן. כדי לספק תאורה רכה נוספת אפשר ואף מומלץ, בבתים שבהם פינת האוכל איננה מופרדת מהסלון, להוסיף גם מנורות תקרה (או מנורות צמודות קיר) בחלל המגורים.

חדר השינה שלכם

חדר השינה אמור להיות חלל רגוע ומרגיע, וזו בדיוק הסיבה לבחור כאן תאורה לא חזקה במיוחד, שאפשר לשלוט בעוצמתה. מאחר והחדר גם קטן יחסית (לפחות בהשוואה לסלון ולפינת האוכל) מומלץ לבחור גוף תאורה קטן יותר שימנע מהחדר להפוך לצפוף ודחוק מדי. מנורות צמודות קיר מעל השידות שלצד המיטה גם הן יאירו את החדר באופן נעים ועדין למדי, והן מושלמות למי שמבלה כמה דקות אחרונות עם ספק טוב לפני השינה.

צריכה חסכונית של חשמל

בין אם אתם מתכננים את תאורת חדר השינה, הסלון, המטבח או האמבטיה, חשוב לקחת בחשבון עוד פרט אחד מרכזי, והוא צריכת החשמל שלכם. בתחום הזה הפכו נורות הלד לכוכבות של ממש, ובשנים האחרונות עלה הביקוש אליהן מצד בעלי דירות ובתים שמבינים שזהו חיסכון משמעותי בעלויות (כ-60%). אם כן, שקלו להחליף את השימוש בנורות המסורתיות, שצורכות יותר חשמל וגם פולטות יותר חום, בנורות לד חסכוניות. אם אתם חוששים שמא הבחירה בהן תגבה מחיר יקר בכל הקשור לתוצאה הוויזואלית, הרי שהיום קיים מבחר מרהיב ויפהפה של מנורות לד לכל פינה אפשרית בבית. הסוד הוא פשוט בתכנון, ואם תדעו לתכנן נכון את התאורה האידאלית לכל פינה וחלל, תגיעו לתוצאה נעימה כל כך, שאולי לא תרצו לצאת מהבית.כ