החוזה האסטרטגי של אורביט ברוסיה יוצא לדרך: ענקית התעופה הרוסית Irkut השלימה בהצלחה את טיסת הניסוי במטוס הנוסעים החדשני MC-21 שמותקנת בו מערכת ניהול התקשורת של אורביט ה-Orion™

איתן ליבנה, מנכ"ל אורביט (צילום: יח"צ)
איתן ליבנה, מנכ"ל אורביט (צילום: יח"צ)

 

הפרויקט כבר הניב לאורביט הכנסות בהיקף של מיליוני דולרים והחברה צפויה ליהנות מהזמנות המשך במהלך 6-7 השנים הבאות. חברות התעופה המקומיות ברוסיה כבר הזמינו 185 מטוסים מסוג זה, אורך החיים הצפוי של מערכת ה-Orion הינו לכל הפחות 30 שנים, ואורביט מעריכה כי חיי המוצר יאפשרו מכירות המשך של יישומים ואפליקציות נוספות למטוס

איתן ליבנה, מנכ"ל אורביט:

"העובדה שמערכת של אורביט זכתה להיות מותקנת ומשולבת במטוס ה-MC-21 במקביל לבחירתה על ידי יצרניות מטוסים נוספות מהמובילות בעולם, מהווה עדות להצלחת החברה ולאמינות המערכות, ואנו בטוחים כי הסכמים אסטרטגיים אלו יאפשרו לאורביט להאיץ את תוכניות הצמיחה של החברה"

זאב שטיין, יו"ר ובעל השליטה באורביט:

"אורביט השכילה לפתח בשנים האחרונות דור חדש של מערכות ניהול תקשורת במטוסים כדי לחדור לפלחי שוק חדשים. ההסכמים עליהם חתמנו מוכיחים שבחרנו נכון ויחזקו את בסיס ההכנסות לטווח הארוך תוך יצירת הזדמנויות עסקיות נוספות"

אורביט טכנולוג'יס (ת"א: ארביט) העוסקת בתקשורת לוויינים, מערכות עקיבה ומערכות לניהול תקשורת ושמע במטוסים, גאה לדווח כי חברת Irkut, יצרנית התעופה הפרטית הגדולה ברוסיה, עדכנה את החברה כי השלימה בהצלחה את טיסת הניסוי במטוס הנוסעים החדשני MC-21, הנחשב למתחרה בבואינג 737 ובאיירבוס A320. מערכת ניהול התקשורת Orion™ של אורביט הותקנה ושולבה בהצלחה במטוס ומהווה חלק ממערכותיו התקניות. פרויקט הענק הרוסי בהיקף כולל של 4.5 מיליארד דולר כבר הניב לאורביט הכנסות בהיקף של מיליוני דולרים עבור פיתוח והתאמת מערכת ה-Orion™ למטוס ה-MC-21 והחברה צפויה ליהנות מהזמנות המשך במהלך השנים הקרובות.

במטוס MC-21 מותקנת מערכת ה- Orion™ ששולבה בהצלחה במטוס בשיתוף בין מהנדסי אורביט וצוות הפיתוח של המטוס ומערכותיו. ה-MC-21 הינו מטוס סילון דו מנועי, לטיסות קצרות עד בינוניות, עם יכולת להטיס 151-212 נוסעים בהתאם למודל. המטוס צפוי להחליף את צי המטוסים הוותיק מתוצרת ברית המועצות ויתחרה על נתח שוק עולמי הודות למחיר הנמוך יחסית שלו והמהירות הגבוהה. חברות התעופה כבר הזמינו 185 מטוסים מסוג זה, בעוד חברת Irkut מתכננת בשלב הראשון לייצר 20 מטוסים בשנה ויעד לייצור 70 מטוסים בשנה ב- 2023.

ה-Orion™ הינה מערכת חדשנית לניהול מורכב של תקשורת מבוססת IP אשר פותחה על מנת לתת מענה למגוון מוצרי תקשורת מבוססי-רשת ויישומים בכלי טיס. מדובר בפלטפורמה גמישה המאפשרת לאורביט לבצע התאמות לצרכים השונים של שוק התעופה העולמי. . אורך החיים הצפוי של מערכת ה-Orion הינו לכל הפחות 30 שנים, ואורביט מעריכה כי חיי המוצר יאפשרו מכירות המשך של יישומים ואפליקציות נוספות למטוס הרוסי על בסיס ההתקנה הקיימת.

מערכת ה- Orion™ מהווה פתרון לבעיות אבטחה ובטיחות במטוסים. המערכת בעלת יתרונות אל מול מערכות ניהול ושמע מתחרות. למערכת יכולות תלת ממד ליצירת תשתית אחודה לכלל רשתות התקשורת הקיימות על גבי המטוס. באופן זה מתאפשרת קבלת אינדיקציה בזמן אמת מהיכן מגיע האות הקולי כך שהטייס מקבל ממד כיוון למקום התרחשות ההתראות. המערכת עושה שימוש בטופולוגיה טבעתית כפולה ועל כן מספקת יכולת להכפלת כמות הנתונים המועברת ברשת ומבטיחה יכולת שרידות גבוהה. אורביט ביצעה התאמות למערכת כך שתתאים לאבזור וליכולות הייחודיות של לוח התפעול ב-MC-21. לאורביט פטנט רשום המכסה את החדשנות שבמערכות ה-- Orion™.

איתן ליבנה, מנכ"ל אורביט, אמר היום: "אנו גאים לקחת חלק בפרויקט תעופה מהגדולים בעולם ובהשקה של מטוס סילוני חדש ברוסיה, לראשונה זה 30 שנה. העובדה שרוסיה בחרה במערכות של אורביט לצורך שיפור התקשורת והבטיחות בטיסה מעידות יותר מכל על איכות המערכות, על יתרונן הטכנולוגי ועל יכולות ההטמעה והשירות הגבוהות של אורביט. העובדה שמערכות של אורביט משמשות כיום במטוסים של חברות התעופה המובילות בעולם, מהווה עדות להצלחת החברה ולאמינות המערכות ואנו בטוחים כי הסכמים אסטרטגיים אלו יאפשרו לאורביט להאיץ את תוכניות הצמיחה בחברה".

זאב שטיין, יו"ר החברה ובעל השליטה באורביט, מסר כי "אנו גאים להיות הבחירה הראשונה של מטוס הנוסעים הרוסי החדשני, ה-MC-21, כספקית פתרונות ניהול התקשורת במטוס. אורביט השכילה לפתח בשנים האחרונות דור חדש של מערכות ניהול תקשורת במטוסים כדי לחדור לפלחי שוק חדשים. מערכת ה-Orion™ נבנתה מתוך כוונה שתאפשר גמישות מרבית ותתאים לסוגי כלי טיס רבים. אני שמח כי ההסכמים עליהם חתמנו מוכיחים שבחרנו נכון ומהווים הבעת אמון והכרה בינלאומית חשובה ב- Orion™ כפלטפורמה אווירית המתקדמת והמובילה בשוק. מערכות אלו וההסכמים האסטרטגיים ימשיכו לחזק את בסיס ההכנסות לטווח הארוך ולייצר עבורנו הזדמנויות עסקיות נוספות".

אודות אורביט:

אורביט מערכות תקשורת בע"מ מתמקדת בתקשורת מבוססת מעקב מדויק בתחומי תקשורת הלוויין, הטלמטריה והחישה מרחוק, ומספקת פתרון חדשני לניהול שמע אווירי. עם האישורים הנדרשים מצד סוכניות הגנה, ממשל ועסקים, אנו מספקים פתרונות turnkey מותאמים אישית בים, ביבשה ובאוויר. השילוב הייחודי של אורביט בין עיצוב חכם, אמינות גבוהה וניסיון מוכח בשטח מאפשרים לנו לענות לצרכיו של כל לקוח.