תביעת מיליונים נגד 'אסף הרופא' ו'השרון':  הרופאים ביצעו 13 ניתוחים חוזרים במנותחת קיצור קיבה – לאחר שלא הקפידו להוציא רשת מזוהמת מבטנה. האישה הפכה לסיעודית.

כלים
עורך הדין דוד פייל. צילום: רן כליף
עורך הדין דוד פייל. צילום: רן כליף

 

תושבת רחובות כבת 45 עברה בשנת 2009 ניתוח חוזר של קיצור קיבה, בביה"ח אסף הרופא – לאחר שחזרה למשקלה הקודם.

הרופאים ציינו שהניתוח עבר בהצלחה אך האישה חזרה לבית החולים יום אחר יום לאחר הניתוח והתלוננה על כאבים. מאותו רגע הפכו חייה לסיוט מתמשך, במהלכו נכנסה לאינספור ניתוחים, בדיקות וטיפולים עד שהגיעה לסף מוות.

כיום היא משותקת בידיה וברגליה – ומוגדרת כסיעודית.

על פי התביעה אותה הגישו בשמה עוה"ד דוד פייל ועדי אברג'יל-ברוורמן ממשרד עורכי הדין דוד פייל ושות' – הרופאים לא הצליחו לשים קץ לזיהומים החוזרים והנשנים שתקפו את האשה שנבעו  משאריות רשת מזוהמת שהושתלה בבבטנה במהלך ניתוח קיצור הקיבה הראשון.

לטענת התביעה, גם לאחר שהועלתה הסברה כי הזיהומים נובעים מהרשת – הרופאים לא טרחו להוציא את כל חלקיה מגופה של האישה – והדבר גרם לזיהומים חוזרים ונשנים – אשרו גררו ניתוחים נוספים.

לאורך השנים נכנסה האשה ויצאה מ-13 ניתוחים, ומאשפוזים רבים – כשהיא סובלת מכאבי תופת, עד שלבסוף, על מנת להציל את חייה, היה צורך לאשפזה תחת הרדמה והנשמה, במחלקת טיפול נמרץ, במשך 10 ימים.

מההרדמה הממושכת יצאה האישה ללא תחושה בארבעת גפיה - ומצבה לא השתפר גם לאחר תהליך שיקום ארוך. היום היא מוגדרת כסיעודית – חרף גילה צעיר.

בימים אלה הגישו עוה"ד פייל וברוורמן-אברג'יל - תביעת מליונים נגד בתי החולים 'אסף הרופא' ו'השרון' ונגד משרד הבריאות וקופת חולים 'כללית' המפעלים אותם.

התביעה נדונה בימים אלה בביהמ"ש המחוזי בתל אביב.