תיקון ליל שבועות של "בית דניאל" עם אורטל בן דיין, אפרים שמיר, מאיר שלו, ניצן הורוביץ ועוד. בית דניאל, המרכז ליהדות מתקדמת ובית הכנסת של הקהילה הרפורמית בתל אביב-יפו יקיים השנה, זו השנה ה- 26, אירוע חגיגי של תיקון ליל שבועות ובו הרצאות וסדנאות עם מרצים מתחומים שונים.

כלים
תיקון ליל שבועות של "בית דניאל". צילום: בית דניאל
תיקון ליל שבועות של "בית דניאל". צילום: בית דניאל

לראשונה יתקיימו במסגרת תיקון ליל שבועות גם מסלולים מיוחדים לילדים ולצעירים. השנה ייערך התיקון ביום שלישי, 30.5, החל מ-21:30 ועד הזריחה. המגיעים לאירוע (למעלה מאלף איש ואשה ) יאזינו לאורך כל הלילה להרצאות, סדנאות ושיעורים שיתקיימו במקביל ובזה אחר זה. נושא העל בו יעסוק תיקון שבועות השנה הוא המגוון התרבותי והמארג החברתי ממנו עשויה החברה הישראלית. בשיאו של הלילה יעלה מופע מוסיקלי של אפרים שמיר בלהיטיו הגדולים.

הערב ייפתח בשעה 21:30 במעמד תפילה וקבלת החג. בהמשך, חלק מהפעילויות ייכללו הרצאה של מאיר שלו בנושא רות המואביה, סיפור של אהבה, פוליטיקה וקבלת האחר; במקביל אליו ישוחח הרב מאיר אזרי עם ניצן הורוביץ על הנושא של פוליטיקלי קורקט בחברה מגוונת תרבותית; בחצות, פרופ' יפעת ביטון תדבר על אתיקה מרוקאית, רב-תרבותיות ומשפט: תמהיל ישראלי אפשרי? לאחר מכן רון כחלילי ואורטל בן דיין ישוחחו על פוליטיקת זהויות בעולם מעורב ; פרופ' יעקב רז, ישוחח על האפשרות לדיאלוג בין מזרח למערב ועוד.

בנוסף, לראשונה השנה נוספו מסלולים לילדים (כיתות ד'-ו'), מסלול צעירים (בשיתוף 'תלמים' של צעירי התנועה הרפורמית) ואפילו מסלול דובר אנגלית.

האירוע יסתיים ב-6:00 בבוקר עם תפילת שחרית מוסיקלית לבוקר שבועות על גדת הירקון.

בתיקון השנה ישתתפו הסופר מאיר שלו, ניצן הורוביץ, פרופ' יפעת ביטון, פרופ' יעקב רז, רון כחלילי ואורטל בן דיין, שמעון בוזגלו, נעם פרתום, נירה רבינוביץ בתרגילי צ'יקונג, הקומיקאי בנג'י לאביט, המשוררת נועם פרתום בסדנת שירה ועוד.

הכניסה חופשית אך תרומה מומלצת של 50 ₪ תתקבל בברכה.